Sverige, vi har ett resultat!

Mina damer och herrar, lets go right to the hard core shit!
Om årets Mello har först en viktig sak att säga: Att Anton SominteheterEwald är i final istället för Loreen är knark, och knark är, som bekant, bajs. 
 
Som vanligt delar Overallisbrallis upp startfältet i toppskikt, utfyllnad och bottenskrap, och i toppskiktet bor i år Nano, Wiktoria och Fjäll-Henrik. Låt mig här citera Overallisbrallis 2016: "Om jag fått bestämma skulle pokalen gå till Wiktoria, som har en bra låt OCH en show med Mumseffekt, så heja den". I år tror jag banne mig jag får rätt, Mumseffekten dock utbytt mot countrysväng och jädrar vad många gånger om dagen jag poppar den här! Utmanaren Nanos låt har jag förstått är mycket bättre än jag tycker. För mig gör den inte ett smack, men musikmänniskor och mellonördar i min närhet går bananas över det här.
Och sen har vi då Fjäll-Henrik, outsidern, som mycket väl kan skrälla. Här ska man nu också försöka förutse hur mycket gruppen rasisttroll kommer att engagera sig för att inte rösta Nano, utan det "ursvenska", och icke att förglömma är detta en av favoriterna för en mycket Melloengagerad 7-åring i min närhet, och särskilt efter den fantastiskt roliga parodin " en jävel på skidor" från pausunderhållningen förra veckan. Svårt. Bättre än heljojken förra gången tack vara Aninia. 
 
Top 3 blir iallafall denna: 
 
1. Wiktoria
2. Nano
3. Jon-Henrik 
 
Utfyllnaden, aka melllanskiktet, mediokra låtar med eller utan bonus, är:
Robin MedÖgonen Bengtsson. Bra låt. Och då menar jag förstås inte bra låt som i sketasnygg karl, om någon nu skulle få för sig det. Synd på så rara ärtor,men blir fyra. 
Owe ( här tänkte jag skriva Owe UtanÖgonen Thörnqvist, men det skulle ju vara för osmakligt) ska nog inte underskattas! "Blir tvåa" hävdade en 50+polare till mig häromdagen. Jag satte en hundring emot. Hon antog inte vadet. Tvåa blir han inte, men till skillnad från många andra bidrag i år så kommer man ihåg det här numret fem sekunder efter att det slutat och här finns det många sympatiröster och gamla ( dock snåla) fans. 
Få se nu. Det var väl alla?Nehej, okej.
Fo&O- JustinBieberförband får fjortisarnas röster ( i lilla filmsnutten innan deras framträdande i delfinalen säger en av boysen " Vi gör vår grej, den är helt unik". Overallisbrallis skrattar fortfarande) 
Benjamin Ingrosso- mellanmjölkigt och hemtrevlig, med kändismorsatwist. Men njaa. 
Ace Wilder- fler än jag som är lite trötta på denna övervintrade tonåring i pyamas? 
Mariette- ja, jo, det är väl bra. Fantastisk röst. Men njaa igen. 
 
Mellanskiktet slutar: 
 
4. Robin Bengtsson. 
5. Marinette
6. Owe
7. Ace Wilder
8. Fo& O 
9. Benjamin Ingrosso 
 
Och på årets avbytarbänk: Boris René, Anton SominteheterEwald och Lisa Ajax. Här skulle jag vilka lägga Ajaxen sist, för jisses vad jag stör mig på henne, hennes låt och hennes selfiescenshow. Men sistplatsen är upptagen av Mellanmjölken från Kongo, Boris, knappt omsprungen av killen som är med som ett statement för att Melodifestivalen inte är en arena där man ska hålla  på med massa svåra frågor, som allas lika värde och annat krafs. Alltsa: 
 
10. Lisa Ajax
11. Anton Hagman 
12. Boris René 
 
Sådär. Nuuuuuuu kör vi! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0