Eurovision 2014 Semi 1.

Jahopp, så var det dags igen. Det är ett tufft jobb, men nån måste....eller, iallafall. Årets inför-eurovisionsittning hos nördiga Fru L är till ända och Sverige- vi har ett resultat!! 
 
Alltså. Jag må ha klagat på utbudet i ESC tidigare, men det jag tror tametusan att startfältet i Semi 1 är  helt straffbart tråkigt. Till och med Mister Christer surar över detta. TÄNK om Sven Banan vågat gå crazy och skickat Ace Wilder istället! Hade stuckit ut som en stortå ur en trasig strumpa. Men nädå...
De här tror vi kommer att gå vidare från den här smörjan: 
 
Armeninen- powerballad goes rätt så rockig. Synd att det tar två minuter av tre möjliga innan den drar igång. 
Sverige- säga vad man vill om den här tantaluringen, men om inte Sanna går vidare så ska jag...hmm...då ska jag rösta på henne tio gånger nästa gång hon är med. Aouch....det var ett stort löfte! 
Ryssland-har skickat en pisstråkig låt som framförs av tvillingbrudar. Men Ryssland är Ryssland och går alltid vidare, som vi vet, annars får alla deras grannländer stryk. 
Azerba...Azerjab....Baku- också trist som en gammal pilsnerfilm, men lyckas av oklara anledningar alltid. 
Ukraina- det inget speciellt att säga om. Mainstream, men i den här konkurrensen.
Belgien-ja men säga vad man vill om den här mammagrisen, men man kommer iallafall ihåg den. En Pavarottiwannabee som inte klippt navelsträngen sjunger en kärlekssång till alla Mothers. Kommer att få ett och annat mammaöga att tåras och ett och annat mammafinger att rösta. Själv tänker jag mest på Eskil Erlandsson. Och det är inte positivt i de här sammanhangen. 
Nederländerna- slår till på en countrydoftande historia. Okej. 
Monte Negro- tadaaa. En brunhårig ballad, En av de bättre dock. Får vara med. 
Ungern- skojar till det med en vansinnigt sorglig låt om...barnmisshandel. Kommer såklart att gå vidare, men det får mig lite att kräkas att använda det ämnet för att ta sig vidare i ESC. 
 
 
Bubblare: Lettland med låten med den piffiga titeln " Cake to bake", Alltså. Det här hade varit en ganska bra låt om den haft en annan text. Det gör mig ilsk som en bålgeting att textskrivaren fått lägga vantarna på den här godbiten och tönta till den så in i bängen! 
 
Semins garv-Portugal. Eller stackars stackars Portugal, som expertpanelen kallade detta land häromveckan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0