Overallisbrallis och sporten

Ja, det var måhända en rubrik som var en smyla oväntad. Men, när mitt eget gamla lag ( och ja, gamla som i att det var läääääängesen det var "mitt lag", men det listade ni nog ut...) inte bar lyckats häva sig upp i damallsvenskan utan dessutom, om än inte längre, lyckas leda densamma, då är det dags för den rubriken.
Coolt är det också att Vittsjö, med sina 1600 invånare, har bland de största publiksiffrorna i damallsvenskan ( Varför säger man damallsvenskan när man aldrig säger herrallsvenskan? Av samma anledning som det finns tjejband? Och tjejkvällar på travet och på byggaffären? Varför finns det inga killkvällar på Beijer? Varför är inte Metallica ett "herrband"?  )

Jag har snott tabellen från Thomas Sjöbergs Facebooksida, hoppas det var okej.

Kolla:




Grymt kul!

Det finns bara en sak som gör mig ledsen i sammanhanget, och det är att inte den fantastiska människan Göran Gunnarsson fick uppleva dessa dagar. Göran, du fattas oss!


Kommentarer
Postat av: bettan

Göran är med oss varje dag och hänger speciellt över Vittsjö idrottspark med nyfikenhet! Med sitt alltid leende ansikte ser han över alla glada små och stora spelare i Vittsjö.

2012-05-18 @ 13:32:28
Postat av: Thomas Sjöberg

Helt ok ;)

2012-05-22 @ 15:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0