Kräp!

Häromdagen var Elliot och jag på Creperiet och skulle käka lunch. Vi beställer crepes med grönsaker och halloumi och Elliot äter glatt morötter, squash, paprika och bönor. Sen får han tag på en ruccolasalladsblad, och såhär låter vår konversation då:

Elliot: Mamma, blomma!                                    (  Räcker salladsbladet till mig)
Jag: Nej älskling, det är sallad. Man ska äta den. ( Elliot smakar. )
Elliot: Mamma, skräp!                                        ( Räcker salladsbladet till mig)

Okej. Elliots pappa tycker sallad är en låtsasgrönsak som man inte behöver ta någon som helst notis om och det har uppenbarligen smittat av sig på hela familjen. Nu måste vi antingen introducera sallad här hemma på något sätt, eller bara leva med att han tror att salladsblad är skräp. Jag tror det blir det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0