Ja du Glenn ( part two)

Sju rätt från semi 1 och sju rätt från semi 2- är ju ett resultat som vi borde vara nöjda med men...vad tusan? Vad hände med Norge? Vad i hela chrystos mylordos hände i semi 1? Tekniken var ett skämt och Norge kom inte till final. There's something rotten in the ESC. Kvälles roligaste kommentar kom inte från de svenska, hysteriskt roliga kommentatorerna eftersom de ju försvann i sändning ( tysk teknik och kvalitet, my ass) utan från nördkollegan Anita, som under Portugal fruktansvärda bidrag levererade repliken:
"Kan inte den där Jonny Jumper hoppa in lite nu?" (Hon syftar på Jimmy Jump som hoppade in i Spaniens framförande i Oslo förra året. ) Jonny Jumper? LOL

Och semi 2....ja, på den har jag inte så mycken koll som jag borde- det blev ju så sjukt nervöst. Först skulle vårt lille popsnöre komma ut ur buren, vilket jag trodde han inte skulle göra eftersom tre av glasväggarna inte krossades. Men det gjorde den fjärde, gott så. EFTERÅT berättar programledarna att det var meningen eftersom självaste Chrystos Mylordos och hans gäng tvunget skulle gå barfota på scen en minut senare.
Och sen...när finalisterna skulle läsas upp....det KAN vara så att det pågick ett extremt känsloladdat samtal här just då. Det kan har gråtits någon tår också. Den norska producenten hade bestämt att Sveriges finalplats skulle läsas upp sist för att det skulle bli " bra tv". Tack för den.

Nå, jag inser att jag nu måste revidera mina gissningar. Vilket jag i och för sig har behövt göra varje dag. För jag har INGEN aning om vem som kommer att vinna denna cirkus. Men ett sista (?) försök till gissning då....

Frankrike- ligger i topp hos bettingfirmorna. Och jag förstår att det här är något av en musikalisk fullträff. Men...det är ju fan så tråkigt...Och funkade inte opera-pop för Malena häromåret tror jag inte folk orkar med det här heller hela vägen. Musikbegåvade människor älskar detta. Jag är inte en av dem.

Ungern-Har en av de bästa låtarna. Men framträdandet är katastrofalt. Som Aftonbladets recensent uttryckte det: När hon är klar här kan hon få jobb som stödkrage. Sant.

Schweiz- är fortfarande en favorit för mig. Kommer att gå hyfsat bra, men inte superbra.

Uppseglare för förstaplatsen: De studsande tvillingarna Tandborste från Irland. Levererar dessutom precis innan Saade-kan bli en nackdel för honom.

Och den lilla ekologiska rågbullen från Finland kan mycket väl gå och vinna hela konkarongen! Man skulle önska att han fick på sig något annat än den återvinningsbara halmvästen hade i semin, men denna till trots- är det till Helsinki vi ska nästa år?

Sverige- ja, säg det. Övre halvan iallafall. Häver sig upp på topp tio.

Kisspausschema för finalen: Ryssland. Österrike. Spaniens fruktansvärda version av Papaya Coconut från grisfesten 1983. Italien. Grekland. Ukraina, eftersom hon fuskat OCH har fjäderaxelvaddar. Lettland. Jättetomtarna från Moldavien.

Maken, som snöat in på statistiken, hävdar att Ryssland historiskt och statistiskt sett bör vinna. Det vore helt katastrofalt. Ryssen är en tönt. En Übertönt. En Tingelingtönt!

Ja, kära två bloggläsare, ni ser ju. Det kan lika gärna sluta med att något menlöst bidrag från, säg, Danmark eller Bosnien slår till. Vem vinner? Jag har inte en aning.


Kommentarer
Postat av: Nita

Det enda vi kan vara riktigt säkra på är att någon vinner... =)

2011-05-13 @ 23:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0