Det var det...

Och det är möjligt att jag är den sämsta ESC-tipparen ever. Men å andra sidan...Azerbadjan vann för att det var en av de få låtar som det verkade som att alla kunde vara överens om ändå var okej. Gaphalsen från Italien hade jag inte kunnat tippa i top tre om så mitt liv hängde på det.
Och ingen annan verkar ha kunnat göra det heller. Bettingfirmorna hade Frankrike och Ungern i top och det surrades mest om Finland och Irland. Ryssland som kaxat sig höll knappt på att, visade det sig, ta sig från semifinalen. Sverige, å andra sidan, vann sin semi, och det med mer poäng än Grekland (?) som vann semi 2. Azer kom tvåa i sin semi, men vann alltså hela finalen.
Schweiz kom....sist? Efter grisfestfläsksången från Spanien?

Ja du Glenn....det där hade man fan behövt vara Saida för att få ordning på.

Men. Grattis Azerbadjan!! Grattis Eric Saade! Italien-det är okej om ni bara är med vart 14:e år, om ni ska skicka skräp.


So, nu var den tuffa säsongen över för iår. Vad ska jag göra nu? Tenta om några veckor? Nä, det vet jag inget om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0