Post-Mello

Så gick det i finalen

1. Eric Saade ”Popular”
2. Danny Saucedo ”In the club”
3. The Moniker ”Oh my god!”
4. Sanna Nielsen ”I’m in love”
5. Swingfly ”Me and my drum”
6. The Playtones ”The king”
7. Linda Bengtzing ”E de fel på mej”
8. Nicke Borg ”Leaving home
9. Sara Varga ”Spring för livet”
10. Brolle ”7 days and 7 nights”.


och jag hade tippat:

1. Eric Saade
2. The Moniker
3. Swingfly
4. Danny
5. Sanna Nielsen
6. Sara Varga
7. Nicke Borg
8. Brolle
9. The Playtones
10. Linda Bengtzing


Okej, jag hade rätt på Saade, men det var det. Å andra sidan var det bara någon placering hit eller dit mellan mina gissningar och the final list, inga större överraskningar således. Danny blev tvåa bara för att folk fattade efter internationella jurygrupperna att det skulle komma att stå mellan honom och Saade, så då röstade man på honom istället för Sara Varga eller Moniker eller vad man inledningsvis hejade på. Förhoppningsvis ger Linda och Sanna upp nu så vi slipper att höra en låt som kanske heter " It's love" från Sanna och låter likadant som årets, och en som heter "jag är lite galen" från Linda och som låter som årets. Och alla andra års.

Nåväl. Saade till Dösseldörf? Ja, varför inte. Han hade dessutom slipat på uttalet av passiball och lyckade iallfall vid något tillfälle få till ett possiball istället. Jag är nöjd så. Det går iallfal inte sämre än i fjol.

Då var Mello över för denna gång och juryn i soffan konstaterade att det var rätt beslut att sälja finalbiljetterna i år.

Återkommer med en analys av hur det går i Jurovischon, när det börjar bege sig.


Kommentarer
Postat av: Toria

Jag är ju lite off, men fick youtuba låten nu. Det första jag reagerade på var just passiböll och då mindes jag genast ditt blogginlägg :) Men tja... han är ju söt, det är han.

2011-03-13 @ 14:17:38
Postat av: Marie

Kunde vi inte vinna med "Kall som is" -84, eller "Oh Mama" -87, så kankse vi fixar det tredje gången gillt med samma melodi i refrängen? Hur som helst är han ju sötare än både Glenmarksyskonen och Päivirintasystrarna ;-)

2011-03-13 @ 20:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0