Fördomsfull? Jag? Näädååå.....

Vem röstar egentligen på Sverigedemokraterna? Enligt min, otroligt veteskapliga undersökning, finns väljarna i tre olika kategorier:

1. Kvinna eller man under 30, bor på landet eller i bostadsområde med "särskilt behov av insatser". Heter Benny, Conny, Sonny, Ronny, Ponny, Kenny, Kimberly, Vanessa ellr Diana. Är sjukskriven/arbetslös eller föräldraledig och annars sjukskriven/arbetslös. Inne på tredje eller fjärde barnet med tredje partnern. Har foppatofflor, camokläder och möjligen gymnasieutbildning men mest troligt att han/hon hoppat av den. Barnen har namn som Cewin, Cazzandra, Fettany och Lucazz och deras huvudsakliga föda är socker. Väljaren tycker att hon/han får lite för lite bidrag och har konstaterat att, eftersom en iranier inne i stan har råd att köra BMW, det är pga invandringen. Om det inte varit för invandrarna hade hon/han haft jobb/inte varit sjukskriven eller iallafall haft mer i bostadsbidrag, underhållsbidrag, barnbidrag, sjukpenning samt försörjningsstöd. Har tidigare inte röstat eftersom " jag inte tycker att jag fått så mycket information".

2. Medelålders, heterosexuell, vit, icke-handikappad man, troligen med namnet Göran eller Leif. Homofob. Skulle hellre sälja sin fru än äta middag med Rickard Wolf. Är van vid att få sin röst hörd och bli prioriterad och vara den allt kretsar runt. Äter fläsk och löksås och potatis minst en gång i veckan, lilla frugan, även kallad regeringen, fixar. Är skeptisk mot alla som gör saker på ett annat sätt än honom själv, och på all mat som inte är potatis. Börjar många meningar med "jag är ju inte rasist men..." följt av en kommentar om ett påstående han läst om i Expressen. Åker till Mallis på semester och planerar noga vilken dyrsprit som ska köpas på taxfree.

3. Skåning. Har konstaterat att det är mycket invandrarrelaterade problem i Skåne och att Sverigedemokraterna har en plan. Tror att SD ska styra upp saker och ting. Blir snopen när SD mest fokuserar på att förbjuda slöja och att den trevliga thailändska familjen nere på hörnan OCKSÅ räknas som invandrare.

Kommentarer
Postat av: Nita

Hahaha, jag håller med - men jag har inga fördomar!!! :-)

2010-09-12 @ 13:22:25
Postat av: Toria

I hear you, sister!

2010-09-12 @ 18:02:02
Postat av: Leif-Göran

Lite tillägg sötnos:

Kategori 1 har även ett barn som heter Destiny och när de inte äter socker dricker de 8 liter Pepsi Max om dagen.



Kategori 2 tror fortfarande att det är helt bekräftat att invandrarna i miljonprogramsområdet runt knuten odlar potatis i vardagsrumsparketten och äter grillade igelkottar till middag.



Månne blir även skåningen i kategori 3 förvånad när det visar sig att SD bjudit in ett gäng judar som lever och frodas i "muslimfobikerland"



2010-09-12 @ 21:22:33
Postat av: Jessica

Tack Mia! Och jag vill också lägga till i kategori två att det kanske handlar om raggmunk och fläsk en gång i veckan :)

2010-09-13 @ 16:07:26
Postat av: Annapanna

Ojoj, Jag läste, log... o hejdade sambon min som genast var redo för ett inlägg = )fast undrar lite var jag ska placera mig själv som skåning....får göra en inre empirisk undersökning på detta och slänger in ett litet LW-citat "jag blev så trött på den heta sommarn

trött på bilderna i stan

trött på Olssons skor och Kvarnen

trött om natten trött på dan

trött på all valpropaganda

lika billig som reklam

”vi vill ha ett bättre Sverige”

-åh fan"

2010-09-14 @ 13:04:13
Postat av: Dette

Ha ha ha... :D

2010-09-14 @ 15:05:02
URL: http://dette.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0