Det ena och det andra sen sist

  • Skörden: 2,2 kilo kantareller och trattkantareller skyfflade Majsan och jag ner i korgen idag. Sidekick: SkogsBosse


  • Projektet: Skriver ett specialbeställt minimanus med kreativa människor. Det var ett tag sedan det hände, i helgen hände det i cirka 20 timmar. I morgon kör vi vidare.

 

  • Vikten: Totalt - 9,6, men nu är motivationen puts väck. Nya tag tas.

 

  • Katastrofnyheten: Petter Hansson eventuellt aktuell för Holland-matchen. Just när jag började få hopp...

 

  • Familjeutflykten: Till Liseberg. Förra året åkte Elliot, då Majton, parkbänk. I år åkte jag allt, även den som jag egentligen inte vågar. Men jag åkte ändå, för jag vill inte vara en sån där som inte vågar. Elliot åkte Kaninresan ( halvsovandes, men ackompanjerad av mamma, pappa, mormor och moster) Sagoslottet (Exitskyltarna var mycket spännande) samt ponnykarusellen ( sittandes i en svan, som hade en smaskig hals som man kunde gnaga på)
    Mjukglassen kan dock ha varit höjdpunkten:

  • Affärsidén: Svenskhet för invandrare- kurser i schottis, snaps, lördagsfylla, melodifestival, Ullaredsshopping och ensamhet. Apropå SD:s krav på att alla invandrare måste ta till sig och rätta sig efter "svenska värden"

 

  • Katten: Får snart ta av sin huvudstrut, bortplockade stygn och gå ut igen. Med ett liv mindre tillgodo

 

  • Pysslet: Trappskydd

 


  • Jag designade utsidan

 

  • Maken insidan:

 



Framstegen: Elliot kryper bakåt för det mesta, framåt ibland. Sätter sig upp, ställer sig med stöd. Äter små tuggbitar plockmat. Vägrar sova i sin säng hela natten. Har odlat fram två tänder nere och två uppe. Samt en sjukt lång hörntand:



Scary!




Kommentarer
Postat av: Bullen

Holy smoke vicket tjusigt trappskydd!

2010-09-29 @ 19:47:51
Postat av: moster

gisses va man blir sugen på mjukglass!!!! vill liksom pussa den lilla munnen ren. Henrik, det BLEV en super bild. Ska ni skicka sommarbild till en blaska och vinna stor kovan så skicka denna! Haj på er, krya på dig flisan.

2010-10-01 @ 17:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0