Lite av varje

Först och störst- ett stort grattis till Doktor Emelie, vars disputationsfest jag fick äran att delta i i onsdags! Stort!

Sedan- jag har, av en vän som lagt ner sin blogg, fått den retoriska frågan "För vem har man en blogg", och jag har funderat. Jag har, först och främst, en blogg för mig. För att jag ibland har en massa text i mig som behöver komma ut och eftersom jag lider av total oförmåga att fatta mig kort, så räcker inte t.ex rutan på Facebook eller några 140 tecken till för att min text ska få plats. Om ingen läser min blogg är det helt okej, det är inte för antalet läsare eller kommentarer jag skriver. Ibland går jag som tidigare sagts tillbaka och läser gamla inlägg, skrattar högt eller minns saker som jag glömt.
Jag har också en blogg för att te.x min pappa, som bor på sin båt i Thailand/Malaysia, eller familjen i Skåne och andra som inte träffar oss så ofta ska kunna hänga med i vårt vardagsliv, se en eller annan bild på Elliot, om de vill.
Slutligen har jag numera också anledning att ha en blogg för att Elliot ska få en möjlighet att, när han blir stor, få veta något om hur det var när han var liten. Min mormor hade ett antal klippböcker, där hon hade klistrat in samtliga artiklar om vår lilla hemby, som publicerades i lokaltidningen när jag var liten. Det var alltid spännande att bläddra i dem! En gång hittade jag en artikel och en bild som visade en tioårig mig som fått en fin placering i vår skolas årliga orienteringstävling. Bara det!!

Tada! Overallisbrallis blogg. Här för att stanna, så länge det finns text kvar som vill bli skriven!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0