Åh nej...

jag har blivit en av dem!!

I alla år har jag ondgjort mig över hur fan det kan vara nödvändigt för människor som är lediga hela dagarna, läs föräldralediga, pensionärer, sjukskrivna och sådär, att handla klockan halv fem när alla andra människor, som inte har lika mycket val, handlar på väg hem från jobbet. Jag har på fullt allvar tyckt att affärerna skulle ha särskilda dag-priser, säg sänka priset på en limpa med 50 öre, för att få ovanstående grupper att handla då istället för att ställa till förtret för oss övriga. Jag skulle lätt handla i en affär där jag fick betala 50 öre extra för en limpa i utbyte mot pensionärs- och barnvagnsfritt.


Idag fick jag inte tummen ur. Var på ICA med Elliot, ganska exakt klockan halv fem. En fredag.

Förlåt mig, det ska ALDRIG hända igen!  

Kommentarer
Postat av: Marie

Aja baja Bullen! På tal om pensionärer i mataffären så var det en som glatt körde sin rullator rakt in i Molles barnvagn på ICA eftersom hon tyckte vi stod i vägen. Behöver jag säga att det var en fredag o att kl var 17?! Puss

2010-03-27 @ 08:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0