En varm och solig sommarhelg...

var maken hemma på fredagen och vi satte igång att bygga provisoriskt kök i vardagsrummet för att betsa och lacka köksgolvet. Under de många timmars torktid som blev mellan lagren av färg och lack funderade vi  på om vi skulle åka iväg och göra nåt, åka och bada eller så. Vi bestämde oss för att stanna hemma. Och...varför skulle vi inte göra det?
Marsipanegrisen Elliot och jag badar i vår lilla pool, som är precis lagom stor för att man ska kunna flyta runt på en luftmadrass med benen i vattnet, som är 25 grader. Lillkillen är, trots värmen, lika glad och snäll som vanligt. På radion är Mats Sundin sommarpratare. Maken äter tio kilo vattenmelon till middag och jag jordgubbar med mjölk. I det provisoriska köket står vår fantastiska kaffemaskin, som förgyller alla dagar. I trädgården, mellan ett äppelträd och ett körsbärsträd, ligger vi i hängmattan, Elliot ligger och tittar på alla fina löv som prasslar och jag lyssnar på en spännande sommardeckare i mobilen. När maken har lackat färdigt tar vi alla tre en tupplur.

Nu är golvet färdigt och om det inte är fint står man för nära och tittar för noga. Det har börjat mullra ute och det stora regnet är på väg. Sonen sover i sin säng och maken och jag laddar för VM-final, vattenmelon och jordgubbar.

Det har funnits sämre helger. Och det har funnits sämre platser. Det är skönt att vara hemma!


Kommentarer
Postat av: Lackintolerant

Åh, det var fint skrivet älskling, det livet skulle jag vilja leva... Öh, vänta nu, det gör jag ju!

:-)



* *



*





*

2010-07-12 @ 10:58:21
Postat av: Anna

Tänker på Bo Kasper.... men väljer att inte citera. Bättre än så Mia fångar man nog inte lyckan i stunden <3

2010-07-13 @ 09:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0