Trotsbarn?

Jag har en ganska ovanlig blodgrupp, rh-. Mayton har lyckats få rh+. Det hade kunnat gå alldeles utmärkt om inte mitt blod nu fått för sig att det är ett inkräktande blod som ramlat in i mig, och börjat göra anitkroppar mot Maytons blod. Det är inte så bra. Just nu är det under kontroll, men nästa vecka ska jag ta ett nytt blodprov och visar det en ökning av antalet antikroppar så kan det leda till att man vill sätta igång förlossningen. I morgon är Mayton 36 hela veckor och innan det eventuellt sätts igång minst 37 hela, så det är ingen fara på taket.

Men som en kollega uttryckte det: Känns det bra att ni, redan när bäbisen är 37 veckor gammal och ännu inte ens född, har problem med att komma överens om hur saker och ting ska vara?





Kommentarer
Postat av: Kattis

oj,oj, kommer bli en besvärlig unge det hör vi ju redan nu. Men det kommer gå bra oavsett vilket av alternativen det blir. Glöm inte att berätta för oss andra hur det går!

2010-01-24 @ 08:45:53
Postat av: Marie

Hrm, gossebarnet verkar ha en stark vilja. Undrar vem det kommer från?! höjda ögonbryn

2010-02-01 @ 20:00:15
URL: http://skruttibang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0