Att inte jobba?

Om åtta dagar ( + en) slutar jag jobba. Alltså. Om åtta dagar kommer det att dröja elva månader innan jag ska jobba igen. När jag insåg det idag blev jag chockad. Elva månader utan att jobba?! Inte för att jag tror att jag kommer att vara ledig som i "ledig", men ändå. Sen jag började jobba när jag var 15 år har jag aldrig inte-jobbat.

När jag hade insett, och smält, att jag inte ska jobba på elva månader, föreslog jag för min vikarie att jag kanske kunde hoppa in för henne under hennes semester....iallafall lite grand. Nån vecka, eller någon dag i veckan. Så blir det kanske inte, men det känns lite bra på något sätt. Jag kanske aldrig kommer att vilja jobba igen, vad vet jag. Men konstigt, det är det!

Här ligger förresten vår lilla stjärna och trynar! Tack Zoran för bilden!


Kommentarer
Postat av: Toria

Extra fin! :)

2010-01-20 @ 09:37:07
Postat av: Jessica

Ja, det känns som om det enda man är säker på är att det kommer att bli annorlunda när man fått barn (även om du redan har barnfamilj så är det ju nytt med pyttepyttet) och att det händer saker med prioritering och ork. Bilden var jättefin. Om du vill, så vill jag gärna se en ny magprofilbild för det är så spännande att det finns en människa där inne!

2010-01-20 @ 09:43:04
Postat av: Nita

Den som ändå fick sluta jobba i elva månader...Vi får fira med en fika!



Jessica, kolla Zorans facebooksida. Extra fina bilder på magen.

2010-01-21 @ 11:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0