Kultursnobberi

Igår firade Overallisbrallis en styck födelsedag med sovmorgon, frukost på sängen och fina paket helt enligt tradition. Sedan åkte jag, Le Magnifique och Marsipanigrisen på finkultur, som levererades av en hop extremt begåvade vänner. Japp, vi blev såna där som tar med ett spädbarn till teatern, och som alla andra retar sig på om bäbisen säger pip. Jag vet, jag har själv varit sådan. Vi helgarderade med regissörskan och fotografen för spektaklet, som sett det förut och därmed kunde ta med sig lillgrisen ut om det skulle behövas. Dessutom höll vi honom vaken enligt konstens alla regler för att han skulle kunna sova sig igenom föreställningen.

Han sov i tio minuter. Sen tittade han på föreställningen, i två akter. Utan att säga ett pip. Vi lägger därmed till teater på listan över Marsipanegrisens intressen, där det nu därmed står: Mat. Löv. Flaggor. Djur. Teater. 

Och så vill vi bju på lite semesterbilder: 

 

Fått en gunga av mormor! Halleluja vad kul!

Majsan redo för hojtur med morbror Ine.

 



Inte mindre än sex snyggingar på samma bild!



Marley på lattjolajban med pappan!



Lite trist är det allt att semestern är slut!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är en väldigt fin kille du och H ordat! Han är såå bildskön!

2010-08-17 @ 10:12:14
Postat av: Anna

Hipp hurra & allt möjligt!

Lät som en härlig firardag & från mig kom det ett FB-fireri & nada mas -men tänker på dig gör jag allt nångång sådär emellanåt. Sköna sommarbilder! Kändes lite som om Lilliott & jag & Z har samma intressen. De lagom långsamma små glädjeämnena i tillvaron. Å filmsmaken ska helst vara otung & oläskig. Ha det gott i augusti-höstlikheten <3

2010-08-19 @ 11:26:18
Postat av: Suzer

Woho! Fler kultursnobbar behövs alltid! Och det ska börjas i tid. Glöm inte att köpa en träbrosch och en svart polotröja åt honom när han fyller år. ;)

2010-09-12 @ 11:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0