Viktig lärdom

Jag har lärt mig ett och annat redan i mitt nya liv, där det bor en bebis. En sak är att tiden är annorlunda. Det betyder att det som tidigare kunde göras efter att man tagit en kopp kaffe och slöat lite, bör man göra på studs om man ska göra det alls. T.ex om du behöver/borde/vill: koka bebisens flaskor rena, fylla på termosarna, dricka kaffe, äta frukost, mata kaninen, köra en maskin tvätt, plocka ur den tvätt som legat klar i tumlaren sen i tisdags, vila lite, kolla mail & facebook, leta upp telefonnummer för att ringa rörfirman, duscha och bli i ordning för att åka, ringa bvc, gå ut med bajssopor, hämta posten, betala räkningar osv innan bebisen vaknar, så behöver du multitaska som fan och göra en inre och tydlig prioriteringslista. Du kan ha femton minuter på dig- vad vill/behöver/borde du verkligen få gjort? Det som tidigare gjordes i "det jag känner för"-ordning, görs nu i prio-ordning och det som hamnar längst ner på listan riskerar att inte bli gjort på bra länge.

Du kan också ha femtio minuter på dig, eller varför inte två timmar. Då är risken att du blir så snopen att ingen bebis vaknat att du bara blir sittande. Så var det för mig i morse, så när han vaknade till slut hade jag nästan inte lyckats få undan ett smack. Konstigt.  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0