Overallisbrallis har kastat in handduken

När jag var barn kom "videon" till stan och när jag var i nedre tonåringen hade alla en egen "video". Utom vi. Vi hyrde filmer plus "moviebox" på Pia Närköp och sen åkte vi hem med boxen, stor som en gasolgrill, och pappa installerade den i tv:n vilket tog sin lilla tid innan sladdarna var rätt. Mina kompisar undrade om vår video var trasig, det var mycket svårt att förstå att vi inte hade video. Det skulle vara ungefär som att inte ha mobil idag, tänker jag mig.

Hur som helst. Jag har kastat in handduken och gjort upp med mitt Fäjsbock-motstånd och skapat mig en Fäjsbock-sida. Det finns tre anledningar till detta.
1. Det verkar vara omöjligt att få reda på något om någon nuförtiden, om man inte har FB.
2. Jag har låtit mig övertygas om att det är tillräckligt säkert även för såna integritetsknarkare som mig, som INTE vill att obehöriga jävlar ska få veta ett smack om mig.
3. Jag vill inte att min son, som nu iofs bara är sex veckor, om ett antal år ska säga till mig "mamma, jag vill bli vän med dig på facebook. Vadå, har du inte facebook? Varför inte då? Är din facebooksida trasig" och därmed göra mig lika hopplöst ointresserad av teknik, och lika ute, som jag var när vi blev sedda på Pia Närköp med vår nyhyrda Moviebox.  


Dock-jag har varit med en dag och är lite trött. Jag har fått en hel sida mail med människor som vill att jag ska göra fäjsbockgrejer med dem. Får en känsla av att jag inte kommer att bli den intensivaste fäjsbockaren i stan, men det är okej med mej.

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej

Vad roligt att du bestämt dig för FB. Får jag bli vän med dig på FB? ;) hehe

Jag återkommer om det. Är inte världens flitigaste FB:are men det är faktiskt kul... ibland har jag känt mig beroende, det känns dock inte så bra.

Vi hörs. kram. Pia

2010-04-07 @ 08:43:01
Postat av: Zorro

Alla de där jobbiga grejorna kan man välja bort. Bara att klicka någonstans i meddelandet så dyker det upp ett "ta bort". ;-)

2010-04-10 @ 13:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0