På tal om nyhetsvärde.....

Mats Alm, på sannolika skäl misstänkt för mord på sin sambo Linda Chen, hävdar, inte helt otippat att han är oskyldig. Och det kanske han är, även om jag är skeptisk, men vad vet jag.

Det som förvånar mig är att anhöriga, gång på gång, får uttala sig i tidningen och säga: "Han skulle aldrig kunna göra en sån sak."

Hur många gånger har vi läst det genom åren? En nyhet skulle vara: "Mamman till mordmisstänkte/frun till våldtäktsmisstänkte Tito/ Mehdi-pappan/ granne/ gammal klasskompis/ moster brevväns f.d granne: "Jag tror han är skyldig. Han/hon är precis en sån person som skulle kunna göra en sån sak."
Om jag nånsin blir misstänkt för det, kan inte nån gå ut och säga: "Hon är precis en sån som man skulle kunna tänka sig ha slagit ihjäl, tuttat fyr på och dränkt en busschaufför!" Det skulle kännas fräscht. Ni andra- håll klaffen!  

Kommentarer
Postat av: Pionhed

Jag lovar att ta mitt ansvar i frågan och samtidigt dra in 10 000 från expressen. :)

2009-10-26 @ 13:48:02
URL: http://pionhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0