Nytvättad mus

I förrgår kom katten in med en levande mus. Hon brukar göra det för att få uppleva den bästa delen av musjagandet, själva dödande, inför publik. Men hon lyckas inte så bra med det eftersom hon aldrig fattar vart musen springer och gömmer sig, en mycket förvirrad katt sitter en stund och stirrar på fläcken där hon släppte musen och förundras över att den inte är kvar där längre. Sen tröttnar hon.
I förrgår hamnade musen i vår tvättstuga. Jag stängde in katten och musen där i en fåfäng förhoppning om att hon skulle få tag på den och ha ihjäl den.
När vi efter en stund tittade i tvättstugan hade katten gått ut och musen var borta.

Igår tvättade jag. När jag tog ut tvätten ramlade det ut....en stycken mycket död och mycket vältvättad mus.
Rätt äckligt faktiskt. Kan vi bara hoppas att den redan var död när den hamnade i tvättmaskinen så att jag inte har plågat ihjäl den i en 40-tvätt- som för övrigt tvättades en gång till, med överdos tvättmedel.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bättre en mus i tvättmaskinen, än en tvättmaskin i...

2009-09-10 @ 21:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0