Post-weekend

En fullmatad helg är till ända och idag var det visst redan måndag!

Fredagen börjades med åter-inskrivning på tjockisklubben som sa att jag lagt på mig enbart + 0.4 trots mitt 4 månader långa uppehåll. Men de får säga vad de vill, för jag kommer att väga mig hemma och DEN vågen sa i fredags -2.0 kilo mot veckan innan. Förvisso då med jeans, men ändå...gissa vilken våg jag väljer? =) Jag passade dock på att fylla på lagren av tjockisklubbsgodis när jag skrev in mig!
Fredagen innebar även en snabbträff med sjuka Flisa, som skulle transporteras från kattsjukhuset till kattvilohemmet hos svärmor och svärfar, och sedan vidare ner till skåne.
Ett övernattningsstopp hos modern och systern, en cider och en runda kort och i säng.

Lördagen tog oss vidare ner till Malmö och gudsonens första födelsedag. Han och hans mappa var såhär söta:

och han fick såhär många och fina saker som hans pappa försökte lägga vantarna på! Observera: den stora lila leksaklådan har vi P-Y-S-S-L-A-T! Nästa år ska the kiddo få nåt totally färdigköpt!

 

På kvällen vankades det, trots vissas oengagemang, Andra Chansen-mello och jag hann inte göra en full analys innan, men det var kanske lika bra det med tanke på hur det gått med det tidigare. Och inte hade jag iallafall trott att Caroline af Ugglas skulle gå vidare till globen. En full analys om Globen-lördag kommer inom kort!

Söndagsförmiddagen kom med reseplanering och eftermiddagen med en lååång hemfärd i snöyran. Vi hade bil-allsång till Malena Ernman:s opera så rutorna på bilen immade igen, för övrigt gick det smärtfritt.

Nu har vi kalasat på biff och whiskysås och sängen hägrar!

Puss till Marley och hans mappa för att vi fick vara med och fira hanses allra första födelsedag!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Bra jobbat med vågen! Det är fritt fram för favoriter...men.. hemma kan man ju alltid väga sig naken :)

2009-03-10 @ 13:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0