Sommarplan!

Igår var det 25 grader varmt här klockan 22 och Le Magnifique och hans fruga har kranat rosé två kvällar i rad.  Nu äre fan sommar! I år ser sommarplanen finfin ut, några av höjdpunkterna:

- Sveriges tre poäng mot Danmark på lördag
- Pappanegerkung från stora haven kommer på besök snart
- Tillbaka på skatten, detta stora sommartecken
- Midsommarfir i Bryssel med VI och gäster
- Le Magnifiques födelsedag
- Tre-år-sen-vi-möttes-och-Visste-dag, som innebär picnic i parken en helt vanlig tisdag
- Sommarsemester med barnen, fem dagar i Stockholm, ett par i skärgården, tre i Malmö hos familjen Skruttibang och några hos systern&mamman 
- En, vid det laget säkert välbehövlig, semestervecka med maken och huset
- Födelsedag

Därimellan lokala begivenheter, som brukar vara finfina!

Ingen dålig sommar på pappret. Ingen dålig sommar alls.

Och inte blir det sämre för att jag fick en, med min organisations mått mätt, ganska saftig löneförhöjning efter att min kära chef talat sig varm för mig och mina insatser på lönekontoret. Dubbelt så mycket som garanterat utfall och mest i min organisation. Man tackar. Nu gjorde jag i och för sig inte det, utan begärde även en tjänstecykel. Eftersom chefen ändå bredde på, liksom.

Här hade man kunna skriva nåt om tentan på fredag som jag inte ens orkar ha ångest för, eller att det stod +0,1 på vågen hos tjockisklubben i fredags. Men se, det fick inte plats i detta blogginlägg

Sedda filmer sen sist:
Män som hatar kvinnor
War game
Minority report

Och så slutligen: igår skojade jag till det lite med maken. Vi pratade form ( mest tennisspelares) och jag sa: "Jag är i form. Rund är en form" och skrattade sen sjukt mycket. Maken bevärdigade skämtet med ett mikroskopiskt fniss. Försökte igen på jobbet men de tyckte inte det var så kul ( fast mest för att de inte fattade). Ringde kära gamla Bullen, som skrattade högt ( innan hon började analysera det grammatiskt inkorrekta i skämtet, men det låtsades jag inte höra). Tack Bulle!

Och: redan i morgon, konferens på lyxigt spahotell och det är väl fint i sig, men enligt förhandsinfon kommer de att i pauserna bju på.....kaffe, kaka, frukt, POPCORN OCH MJUKGLASS! Kompetensutveckling har alltid legat mig varmt om hjärtat!!


Kommentarer
Postat av: Kattis

åh jag säger bara Lovely!

2009-06-02 @ 22:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0