Åååååhhhh skinka!

Det här med djurhållningen, det är ju förskräckligt.

Nog om det. Herregudochjesusihimmelen vad det är gott med julskinka och skånsk senap! Ja, vi var i Nynäshamn i helgen på lathelg. Två övernattningar plus julbord och show. Lördagen spenderades med hamnpromenad och lite slö shopping, men på det stora hela var det mest en helg att vara mätt eller trött på.
Hotellfrukosten serverade bland annat nygräddade plättar med blåbärssylt. Båda dagarna.
Julbordet var....massivt.
Jag, som fortfarande lever med det traumatiska minnet av en mycket upprörd faders förtvivlade uppmaningar att jag iallafall kunde äta NÅGOT mer än den macka med prickig korv jag som fyra-åring lagt för mig på mitt allra första julbord, tycker att det är lite skamligt att inte äta mig blå och kräkfärdig, så det gjorde jag.

Sedan sov jag i fjorton timmar ungefär.

Se det var en skön helg det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0