Smött å gött

Hej Bloggen, förlåt att jag glömde din födelsedag! Grattis på ettårsdagen! Du är mig ett sant nöje att skriva i, för ibland finns det så mycket text i en som inte kan komma ut någon annanstans!

Med det sagt: En bra påskhelg ska bestå av: mycket solsken, ett hus fullt av familj, utebus och innebus och påskabord och köttfika! Det har sannerligen varit en bra påskhelg!

Lite uppdateringar: Tjockisklubben i fredags: -0,6.
Sedda filmer: The breakfast club och A beautiful mind

Jag gillar att bo på lannet, och jag gillar den bygd jag bor i! På sistonde har vi varit på lokal loppmarknad, vårmarknad ( det var ungefär samma sak) och köpt lokalt ystade osten Evert. Och i kväll for S och jag på medelgympa. Lokalen var ett församlingshem, komplett med foto på byns grundare, och med uppställda bord och stolar framför den lilla scenen, ungefär som i alla församlingshem jag någonsin varit i. Möblerna stuvades iallafall undan och som vi gympade, S och jag och 11 damer och en herre. För att kunna ta ut svängarna i konditionspasset utnyttjade vi även köket. På låtlistan stod Elvis och massa okänt och den gamla klassikern "Folköl och dunkadunka" och den poppigaste låten på listan var ""Det gör ont". Men svettiga blev vi trots allt, och när vi var klara meddelade S gympaledaren att "det här var första och sista gången vi var här" (eftersom säsongen är slut innan vi har möjlighet att vara med igen. )
S var lite besviken att det inte var några barn där, och jag sa att medelåldern nog var sådär 55 år. "Det borde vi ju ha fattat, det stod ju MEDELgympa på lappen" sa S.

Anyway, tyvärr kan jag inte vara med på medelgympa om två veckor eftersom jag då befinner mig här, på Voyager Beach Hotel i Mombasa!
Men de kanske har vattengympa i poolen? =)



Kommentarer
Postat av: Toria

Ibland är livet inte så besvärligt, va? :)

2009-04-14 @ 21:42:07
URL: http://victorioucity.webblogg.se/
Postat av: Kattis aka hon som planerar

när far ni till varma landet? det trillar nog in ett mail till dig imorgon kväll hoppas det inte är försent.

2009-04-21 @ 23:18:49
URL: http://minandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0