Mer kultur och magbuller

blev det huxflux där eftersom jag förra fredagen fick följa med på Lik i Nyårsnatten på Slottet! Tack Nita!! Och åh, vad jag blev positivt överraskad av mina vänner! Fantastiskt manus ( mycket bättre än förra året) även om jag har svårt för det övernaturliga och mycket bra skådespelarinsatser! Well done, pippol!!

Lördagen bjuppade på ännu mer kultur då lilltjejen S hade föreställning med sin teatergrupp. Hon spelar nu med dem hon kallar för "tonåringarna" med vördnad i rösten. Hon var mycket duktig och jag fattade inget av pjäsen som de själva skrivit, men höll som tur var klaffen med  "alla karaktärer ska ha ett syfte" och "inga lösa trådar när pjäsen är slut". S hade bjudit in sin stora idol här i stan och lagt undan en biljett åt honom och även om vi sagt flera gånger att han kanske inte skulle komma var det lite sorgligt att se hur hon scannade av hela publiken tre gånger vid sin första entré för att sen besviket konstatera att han inte var där. Livet är sånt, men det är inte lättare för det.

För övrigt har veckan mest bestått av tentaplugg inför tentan som skrevs i fredags. I torsdags kväll fick jag panik eftersom jag "inte kunde nåt". För att råda bot på detta tryckte jag i mig sådär fyra choklad på raken ur mitt tjockisklubbssortiment. Efter det verkade jag faktiskt inte kunna mer än förut. Sen gick jag och la mig. På något sätt lyckades jag bli sen på morgonen trots att jag hade bilen ( eller kanske därför). Körde som en biltjyv in till stan, parkerade med två minuter till godo, insåg att parkeringsautomaten var trasig och att jag skulle få böter, sprang ner till tentan och hade hunnit sitta i minst två minuter innan sötningsmedlet ( glöm inte att skriva en kommentar om detta, Zoran!) i de tjockisklubbsgodisar jag satt i mig börjat fungerat som laxermedel och folk runt omkring som satt och försökte koncentera sig hyschade åt min mage.....

Nå, jag tror att jag klarade tentan och jag blev inte utslängd, fick inte ens parkeringsböter. Resten av helgen var shopping, hemmafix och klena -0,2 på vågen. Undrar varför?

Kommentarer
Postat av: Marie

Jisses! I min egocentrerade martyrvärld där jag förfasar mig över influensa så glömde jag heeeelt bort att fråga hur det gick på tentan. Jag menar, jag vet ju att det gått bra men det ska ju ändå frågas. Förlåååååt skamsen min. Hur gick det? Puss

2009-04-07 @ 21:08:56
URL: http://skruttibang.blogg.se/
Postat av: Z

Inga mer kommentarer om din tjockisklubb blir det, fast jag tycker min smalisklubb är mycket bättre. ;-)

2009-04-10 @ 18:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0