Matte har aldrig varit min grej

Antal jobbtimmar/dag: 8,5
Antal busspendeltimmar/dag: 2
Antal pluggtimmar på en halvfartskurs/ dag: 4
Antal sovtimmar/ natt, som ändå är alldeles för lite: 6,5

Återstår på ett vanligt dygn: 3 timmar

Dessutom: ett par timmars träning och en timmes tjockisklubb/ vecka, ett hus och en trädgård med en massa att göra i, en heltidsmake, två deltidsbarn och tappra försök till ett socialt umgänge. Jag gillar mitt liv. Men matteproblemet med timmarna går jag bet på. Det är en tröst att det finns ett par miljarder människor till som har svårt med dygns-matten. Och- en del av dessa har dessutom små barn. På heltid! Hur fan går det till?

Veckans ljumma: Ladies night-showen. Eller, den var säkert bra. Men i mitt huvud fanns bara två tankar: mat och vin. Jo, jag såg ju han Stenmark och han Stormare dansa och greja på scen. Men. Framför mig fanns- mat och vin. Tjockisklubben- you make me strange!

Veckans mest otippade ( sen sist): Gå upp 0820 en should-be-bakis-söndag och plugga. Om jag är stressad inför tentan? Näääävars.

Veckans bästa: Att ha fått igenom två studiedagar/ månad eftersom min kurs är, i viss mån, arbetsrelaterad. Ha sovmorgon, vara hemma, plugga, få lön! Tack för den, chefen!


Kommentarer
Postat av: Zoran

08.20. Hade du sovmorgon eller? ;-)

2008-10-22 @ 19:19:20
Postat av: Skruttis

Nej, gissa om det är stressigt när man får barn. Då ska man hinna fika, fika, fika och sedan fika. Pjuuuuh! Puss...

2008-10-22 @ 20:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0