Mätt och nöjd!

Förbaskat trevlig kväll hos födelsedagsbarnet N som idag ( igår) blir 37 år! Grattis och tusen tack för en kväll i trevligt sällskap och med ljuvlig, ljuvlig mat som jag över-åt och njöt av!!

Det är överhuvudtaget en helg i kalasandets tid. S fyller 9 på söndag och det blir kalas så det står härliga till. I morgon en utflykt till Borlänge, på söndag barnkalas ( där någonstans flyr jag fältet) och på söndag kväll middag med S:s farmor och farfar som traditionen bjuder.

Bra sak med idag är att vår eldstad är provtryckt och klar och i morgon ska jag sätta igång och elda. Äntligen!!

Och så är ju Tito-rättegången, med alla dess turer, avslutad. Han blev dömd och om det har jag ingen åsikt. Det har jag dock om den enorma hybris som gör den mannen till, i mina ögon, totalt omöjlig att tro på eller ta på allvar. Dagens Tito-citat: "Tomas Bodström har använt mig för att få en skjuts i sin karriär"...ja, nu kan jag ju ha helt fel, men jag tror att Bodström hade en ganska hyfsad karriär långt innan Tito började tafsa på småflickor.
Vidare: "jag kommer inte att kunna bo kvar här"....det tror jag är en ganska vanlig känsla för sexualförbrytare...men nu har du ju turen att slippa fundera på vart du ska bo, en tid framöver.

Men, om man ska vara seriös: Jag kan inte veta vad Tito är skyldig till och inte, eftersom jag inte var närvarande. Det skumma är, att det var inte Titos fru heller, och ändå är hon övertygad om att han är oskyldig, precis som så många anhöriga genom tiderna varit. MEN- hon har ett barn med honom, som nu är dömd för sexuella övergrepp på en sjuåring....har det NÅGONSIN föresvävat henne att hon är ansvarig för att åtminstonde vara lite kritisk? Hennes kommentarer idag: "vi kommer inte att vara tysta"......om vi följer mönster kommer det att innebära några månaders....total tystnad. Jag klagar inte.


Kommentarer
Postat av: Nita

Ja, det var gott och trevligt! Tack för att du kom!

Förövrigt håller jag med i allt du skriver om Tito, erk.



Klem!

2008-10-13 @ 12:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0