Long time no blogg

 När jag var liten matades jag och min syster med diverse dansbandslåtar av varierande kvalitet. Gemensamt för dem är klistereffekten. Syrran och jag var på vattengympa en gång och de körde kassettband ( jajamen! Låt mig säga....det var när hon var höggravid och det var inte förra veckan, och det var i den simbassäng där jag lärde mig simma OCH samma människor, Bad-Olle och sura Bad-Eva jobbar på samma sätt och på samma ställe fortfarande. Nostalgi på hög nivå!) med just de gamla dansbandslåtar vi kan som ett rinnande vatten. Större delen av vattengympapasset stod vi i ett hörn av bassängen och vrålade med i " I en liten fiskehamn" och "Starke Arvid" och "Är du min älskling än".   

En tjej i min grupp på kursen jag går heter Sandy. En av låtarna på pappas gamla kassettband går "Sandy var min tjej från en bakgård, hon var bara sjutton år....." och handlar om en white trash-brud. Jag är, varje vecka när jag pratar med Sandy på kursen, millimeter från att sjunga white-trash-Sandy-sången för henne och en dag kommer det att brista för mig om jag inte får göra det.

Nytt ämne. I lördags var vi på Liseberg. Det var kul som fan, synd bara att vi hann med endast 11 timmar, vilket jag, som spenderade 37 timmar där förra året, tycker är lite för lite! Liseberg- grej of the saturday och tack för att jag fortfarande tycker att det är löjligt roligt att åka Balder och fortfarande vågar allt!!

Syster med fam, mamman och lilla familjen vi som nu bara har två efternamn i stället för fyra, var det som intog Liseberg. Mamman hade sjuk tur och vann ett gigant-plopp på några kilo, tre kilo alladin och ett par kilo snickers-twix-coco-mm-blandning, vilka hon generöst delade med sig av. Jag har ännu inte fattat hur man säger "nej tack" så jag åt....
Men tjockisklubben är ändå snäll mot mig, idag sa vågen -0.8 kilo vilket gör att jag totalt har fettat av mig 5,4 kilo! Tack för det klubben. Om fyra kilo till ska Le Magnifique och jag ha en frossardag...det talas om pizza, grekmat, pepparbiff OCH Ben och Jerrys-glass! Va? Vadå? Bör man inte belöna sig med mat? Jag har inte varit på den lektionen ännu. Och nu hör jag dig väldigt dåligt...Nu bryts det!


Kommentarer
Postat av: Skruttis

Skicka hit lite plopp god damn it!

2008-10-02 @ 22:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0