Den mätta dagen är inte störst, den bästa dagen är en dag av törst....

hur det nu är med den saken, så är idag en bra dag. Jag har:

* hållt ett mycket uppskattat föredrag inför min chef och ett gäng på sådär 25 avdelningschefer

* haft en även annars bra dag på jobbet

* ääääntligen blivit färdig att ta foto till min körkortsansökan med nya efternamnet så jag snart slipper falsk-legga

* hunnit uppdatera mig en smula med hur folk har det runt omkring

* köpt en trisslott i present till Le Magnifique och sett honom vinna 50 spänn

* masat mig till Tjockisklubben och se vågen säga -1.1 kilo ( 6 hg till köttfika!! enligt klubben 1.1 kg till köttfika, men de har räknat fel)

* firat med en kebab i bröd som satt som en smäck

* äntligen köpt ett "rosa bandet" och inte kastat instruktionen " så undersöker du dina bröst". Jag sparade den i jackfickan och har inte läst den eftersom jag är sketarädd för bröstcancer, men jag har inte slängt den. Framsteg.

* skickat ett surt mail till två journalister som skrivit var sin artikel fulla med stav- och skrivfel. Även skickat en kopia till chefredaktören. Avslutat mailet med: "vår 9-åring skulle skriva bättre artiklar! Skärpning" Skrattat högt åt mig själv.

Och nu ska jag vara duktig och plugga. Hejdå från ett magert skrälle ( eller ja..kanske inte mager då....men ändå...)

Kommentarer
Postat av: Spaghetti med ketchup

Älskling,

Eftersom det är fritt fram för rage idag så vill jag bara komma med ett (fördomsfullt) inpass gällande Viktväktarna och autogiroincidenten...



Här nedan följer hur familjen Folke, plåtslagare och undersköterskan Volga (uttalas fåålka) skulle hanterat situationen.

De skulle genast författat ett argt mail och mot den tydliga uppmaningen bifoga alla sina kontouppgifter samt inloggningen till deras telefonbank. Sedan skulle de fylla mailet med stavfel och svordommar och skicka till [email protected]. Morgonen därefter skulle Volga arg som ett bi ringa upp tjockisklubben och förklara att dom VISST hade betalat månadsavgiften. Efter mycket trassel skulle det dock visa sig att de redan gjort slut på sitt barnbidrag genom att storhandla på Lidl... Det är bara att hoppas att "anknäbbskonsulenten" får ta emot samtalet...

Puss

2008-10-23 @ 21:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0