blocket.se

Jag är en fanatisk anhängare av blocket.se. Genom åren har jag både köpt och sålt grejer där och det brukar funka alldeles utmärkt. I allafall att sälja. Att köpa kan vara lite klurigare eftersom folk i allmänhet vägrar att stava rätt till vad det försöker sälja.... här är ett exempel: en juckbox ....man får vara fan så innovativ om man vill köpa en jukebox och söker på juckbox. Vill folk inte bli av med sina grejer och i såfall-varför lägga ut dem på Blocket till en kostnad av 30 spänn?? Tror tjejen som skriver  17 årig tjej söker bonde  att någon är beredd att ringa upp henne och erbjuda en lägenhet?

I allafall...jag letar nu efter två stycken....trumvirvel....fåtöljer. Och det, mina vänner, är ett jävligt svårt ord att stava till. En enkel sökning ger vid handen att det finns 978 annonser där det säljs en fåtölj, 154 där det säljs en fotölj, 1 vill sälja sin fotolj, en sin fåtålj, en fotöj, och en fåttölj...osv. Till saken hör, att de fåttölljer vi är ute efter är....recliner....tja, du fattar= Recliner/inbygg fotpall/ reklainer/ fotstöd/ liggfåtölj/liggfotolj/ liggbar fotälj....Kombinationerna är oändliga. Så, du som råkar se en annons med TVÅ såna här fittiljer- hojta! Högt!

Klicka för att se nästa bild

Kommentarer
Postat av: Toria

Hohoho! Lycka till med att hitta två rättstavade! :)



Pipp!

2008-10-06 @ 22:34:20
URL: http://victorioucity.webblogg.se/
Postat av: Jessica Pi

Kan du inte söka på typ Muren (om det nu är den stolen från Ikea..)?

2008-10-07 @ 14:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0