Brev till Moder Natur

Hej Moder Natur!

Jag vill börja med att säga att du har ordnat det mesta i naturen väldigt bra! Till exempel det här med att alla har sin plats i naturen och är nödvändiga för att näringskedjan ska fungera, och att vi när vi dör blir mat åt de minsta, det är väldigt smart. Plus också till hela grejen med att de starka är de som överlever i naturen och det.

Men, jag har en fråga.
 
Hur kan det funka med din övriga policy att låta allsköns patrask som inte klarar av att ta hand om sina barn bli gravida i parti och minut? Hur kan mammor som säger "ja, jag knarkar/super och tänker forstätta med det, för INGEN ska få bestämma över mig" få bli mammor? Tycker du att det verkar bra? Hur kan man få bli förälder när man uppenbarligen inte är lämpad för det? Man kan ju tycka annars att samma upplägg skulle gälla här som i resten av naturen, alltså att de som inte är lämpliga inte får fortplanta sig? Det finns föräldrar som misshandlar och torterar sina barn, som utnyttjar och våldtar dem, som överger, sviker och förnedrar dem. Hur sjutton kan du låta det få vara så, när allt annat är så bra fixat? Jag träffar de här barnen, gör du det?  För i såfall skulle du nog ordna med saker och ting på ett annat sätt. Det enda jag kan göra är att försöka påverka de föräldrar jag träffar och att ringa soc , som i sin tur ibland inte ha kompetens eller resurser eller mandat att göra speciellt mycket alls. Funderar du något över det här Moder Natur, eller har du bara gett upp och tänker fortsätta låta 16-åringar med ingen annan utsikt till en positiv identitet än att "bli mamma" skapa barn som man de inte har resurser att ta hand om? Du, jag tycker det är läge för en omorganisation här.

Och som om inte det skulle vara nog, så vad har vi på andra sidan myntet? Jo, välfungerande, kompetenta, resursstarka människor som skulle vara ideala föräldrar men som gång på gång blir blåsta på den lyckan. Eh, hello? Känns det rättvist? Resursslöseri av största mått, och fullkomligt obegripligt! Jag kräver en omedelbar översyn av det här systemet, för det fungerar helt enkelt inte längre. Om det inte blir en ändring kommer jag att knycka alla barn från den övre gruppen och ge dem till personer i den nedre gruppen, så får vi se om det inte blir bra mycket trevligare att leva i din värld!! 

Faktum är att jag är mer förbannad än det verkar, men jag tänker sätta punkt här eftersom jag inte vill riskera att bli straffad, men tänk på vad jag har sagt och tänk på det mycket noga så fattar du säkert själv hur sjukt ditt system är!!!! Skärpning!!!

Hälsningar från sign.

"vad ska jag säga till min patient som kräks när hon berättar om de övergrepp hon utsatts för av sin pappa? "


PS: Jag förstår om jag gjort dig arg men jag skulle bli väldigt tacksam om du kunde ge den fina räven som var här i morse en massa smådjur att äta så han inte får för sig att äta upp vår katt, som vi tycker väldigt mycket om. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0