Bra eller dålig nyhet?

Jag har aldrig varit en glasstjej, men som yngre/ liten hade jag två favoriter: Den fantastiska Jelly Split som kom 1985 och försvann året därpå, och som jag aldrig träffat på någon annan än min make som varit besatt av. Inte så konstigt att jag gifte mig med honom. Inte heller så konstigt att Jelly Spliten försvann, trots att vi gjorde vårt bästa den sommaren då vi var 11 och 12 år gamla.



En annan extremfavorit var mjukglass med VIOLTOPPING som tyvärr också försvann snabbare än tåget ( inte än X2000 dock eftersom varannat sånt tåg är försenat.) Stor sorg efter violtoppingens försvinnande!! Hos mig. Antagligen inte hos många andra eftersom den försvann.

Över till godissaknad: Bloody Jasper-klubban som man, när ingen la sig i hur man åt sitt lördagsgodis, kunde doppa i apelsinjuice, och sen när klubban var slut och juicen var kvar hade den fått en fantastisk salt lakrits-smak! Mmmm!!!

Hur som helst. Anledningen till detta meningslösa inlägg är: salt och vinäger-chips!!! Jag har aldrig i Sverige köpt en påse chips till mig själv för att ha och mumsa på. Ostbågar-jajamen, men inte chips. Min stora svaghet på denna front heter salt&vinäger-chips och säljs överallt i en massa länder utom det här. Här säljs de i mikroskopiska påsar på Subway och är....inte så prisvärda.

Men. Idag kliver jag in på Coop. Råkar få syn på en OLW Nyhet. Jo. Salt&vinäger-chips!!!!!!! Jag, som har gått ur tjockisklubben för tillfället men ändå vill äta sunt, slänger mig över en påse och springer till kassan, betalar och sliter upp påsen och trycker ner huvudet i den. Nu är den snart slut. ( eh...jag tränade idag....i en timme. Vill bara lägga det till protokollet)

Och jag är kluven. Vill jag att salt&vinägerchipsen ska vara en fluga ungefär som Jelly Splt, och försvinna till nästa säsong ( vilken det nu kan vara), för att jag inte ska äta ihjäl mig?  Eller ska jag unna mig själv att hoppas på att de kan få finnas kvar. Kan jag i såfall äta vinägerchips med måtta?  Åh, vilket fredagsdilemma!!!


F.ö: är köttfikan flyttad till på söndag och eftersom ingen, inte ens de som velat köttfika under hösten, ville eller kunde vara med ( och de flesta inte ens ville eller kunde meddela detta) kan det för dem som iallafall ville men inte kunde vara kul kanske att veta att det är flyttat. Anledningen till byte av dag? Banken i Hallsberg är rånad. Ologiskt? Inte för en del....


Kommentarer
Postat av: Jessica Pi

Blir du ledsen om jag säger att just de chipsen funnits i butik flera år?? jag menar, du har missat dom, och nu kanske de blir kvar.. lite dubbelt det där kanske :)

2008-11-17 @ 10:45:07
Postat av: Nita

Jag har också för mig att jag har sett de där chipsen förut...tror att maken har ätit dem fler gånger...

Köttfikat ja...vi hade lite annat att tänka på men har absolut tanken att medverka framöver - så ge inte upp hoppet - fortsätt fråga är du snäll.



Klem!

2008-11-18 @ 10:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0