Vad gör jag där?

Följande är en sprått (?) springande sann story från mitt jobb:

Häromdagen var jag på ett möte med kirurgläkarna för att ge information om min funktion. Det var uppdukat med baguetter, frukt, kaffe och annat smarr. Innan jag skulle få prata var det en man från ett läkemedelsföretag som skulle kränga deras nya medicin. Läkarna högg in på baguetterna, och läkemedelssnubben pratade- salva mot analfissurer, illustrerat med skarpa närbilder på skärmen framför oss, närbilder på analfissurer, som inte ser så kul ut, och följdaktligen också själva analen.
Jag är inte världens mest kräsmagade, men såg till min häpnad att ingen av läkarna hade något alls emot kombinationen analfissur&baguett. Det hade jag.

När jag några timmar senare berättar det här för sjuksköterskorna på min avdelning, förväntar jag mig kanske att någon skulle tycka att kombinationen ovan var en smula osmaklig. Deras kommentarer lät såhär: Ja, det är ju märkligt. Läkarna kan tydligen inte ens gå på ett möte utan att få en massa fika.


En annan rolig kommentar är denna- S tittar på "Så ska det låta" där bröderna Rongedal är med: " Kolla!! De har vanliga röster också"

Kommentarer
Postat av: Daniel

http://www.expressen.se/noje/1.1164481/beltran-pa-scen-igen

Han är tydligen tillbaka nu...

2008-05-17 @ 17:48:26
Postat av: Nita

Då jag som usk:a har jobbat på avdelningar som: mag- och tarm, lungmedicin och vanlig äldrevård, så ser jag inga som helst problem med att fika och prata om diarrén, upphostningen och omläggningen man just tagit hand om. Hade/har heller inga problem med att titta på äckelbilder i samband med fika. Man blir helt enkelt van, härdad. Det kommer du också att bli, du lär bli tvungen =)Klem!

2008-05-20 @ 09:16:08
Postat av: Toria

Bajs! Jag minns en gång när...

2008-05-20 @ 11:29:21
URL: http://victorioucity.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0