Täänk ju JOROPP

I korthet:
Fredag-Skön after-work med gamla kollegorna som lägger stor vikt vid att jag ska veta att de vill att jag ska komma tillbaka snarast när tjänstledigheten är slut! Gott.
Lördag-kosläpp, mjölk och kanelbullar på en bondgård där jag blev kär i en kalv. Fyra rätt på travet av de fyra första, sen inga fler.
Söndag-lång och lat trädgårdsdag.

Och så...lördag kväll. Jag har försökt och försökt analysera, men jag hamnar mest i ett stort frågetecken. Eller två.
Hur kunde Charlotte floppa så?
Hur kunde ryssen vinna?

Alla odds och allt förhandssnack visade att Charlotte var högt rankad. Det är en bra låt och ett otroligt proffsigt framförande. Nu i efterhand får vi veta att den inte ens klarat sig från semifinalen på egen hand. Juryn fick lägga in sitt veto. Jag säger inte att hon nödvändigtvis skulle vinna- men face it-Hero är mil bättre än en mängd låtar på vänsterhalvan av resultatlistan, t.ex Turkiet vars urtrista låt fick Escobars bidrag att verka glad som en glassbilsjingel. Jag fattar inte vad det är med folk. Slopa Folkes röst och in med proffsjurysar. Och nej- det skulle definitivt inte gått bättre för ZZzzzzSanna Nilsen-hon skulle försvinna i balladträsket och vara förlorad för alltid. Å andra sidan. Det skulle inte vara så tokigt. Sanna är musikens svar på fotbollens Petter Hansson. Tråk.

Ryssland. Har lyssnat på låten ett antal gånger, blundat, tagit in verkligen försökt. It just doesn´t do it for me. Kan inte ens komma ihåg vad den heter, än mindre hur refrängen går- och det tio sekunder efter att den tagit slut. Det enda jag minns är att han sjunger emposseble istället för impossible.
Ryssland. Jag fattar ingenting. Kan nån förklara?

Charlotte! Folke är dum i huvet! Tack för en supershow!

Bäste Jurovisson just nu: Israel!  Boaz Maudas "The fire in your eyes!!!

Boaz Mauda


Kommentarer
Postat av: Torian

SATC-helg! SATC-helg! SATC-helg!

2008-05-26 @ 20:46:46
URL: http://victorioucity.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0