Långa helger we lajk!

En lååång helg som inneburit extra allt- det är bara att tacka och ta emot. Säga vad man vill om Första maj men den är förbannat strategiskt välplanerad- hur kul hade det till exempel varit om Första maj varit Första Oktober? Lediga dagar kring första maj, eller lediga dagar i början på oktober, inte så svårt att välja!

Gårdagens resultat: Ett par hundra trillade in på en 39-oddsare i sista loppet. Tack för det Blue Moon. Å andra sidan: tre rätt på V75 ( bäst på en månad eller så....) är inte okej. I kortspelsloppet på kvällen blev det blandad kompott-men Z kan ha kommit sist alla tre gångerna?? =)

Dagens köp: Handpenningat en grupp utemöbler från Blocket, ska hämtas i morgon! Soffa, bord, två stolar OCH två solstolar!

Dagens krig: Mot maskrosorna, vanns av moi....två kassar maskrosor ligger och väntar på elden. Å andra sidan- i morgon ser det likadant ut igen...jag överdriver inte om jag säger att jag gräver upp 200 maskrosor om dagen. Men jag har ett sjutusan till verktyg.

Planering och grym fika blev det med anal-görlsen Icky och Nita i tisdags-mycket kalenderbläddrande och många uppdateringar! Nu  har vi tre event mer eller mindre löst inplanerade framöver! Dott

Valborgsmässoafton spenderades en sväng med byalaget, som sköt raketer men hoppade över braständningen med motiveringen att det kanske blåste lite plus att de aldrig tänt elden tidigare år, så det var lite av en tradition...

Till sist: jag har världens bästa liv!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Skrattar lite på min kant.. läste det som att de hoppade över elden, alltså tog ett språng över den tända brasan, för att det är lite coolt eller nåt. Fick inte riktigt ihop resten av det du skrev med det. Fattade tillslut att ni alltså haft en ihopsamlad rishög som inte tändes utan som nu finns kvar till nästa år. Strategiskt!

2008-05-05 @ 08:38:47
URL: http://minandra.blogg.se
Postat av: Ben eller Jerry, jag minns inte...

VI har världens bästa liv!
I kväll kör vi skit och hämtar utemöbler.
Puss på dig min sjusovare!

2008-05-05 @ 08:40:43
Postat av: Toria

Hohoho! De struntar i att tända elden för att det kanske är lite av en tradition... Mycket roligt!

2008-05-05 @ 08:45:38
URL: http://victorioucity.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0