Reflektioner (publicerade en dag i efterhand eftersom bloggen strejkat!)

Reflektioner från ett EM.
Detär faktiskt helt osannolikt att matchen mellan Frankrike och Rumänien spelas i samma sammanhang, ens i samma sport som matchen mellan Holland och Italien. Holland har gjort en så förnedrande bra öppningsmatch så jag satt och blev lite tårögd där framåt när van der Sar tog frisparken i 80:e eller så. Italien-landet där idrottsmoral är lika sällsynt som smidiga polisinsatser på min lokala polisstation spelade lamt mellan filmningarna men vad kan man begära av detta loskspottande, domarköpande, Zidanekränkande, hycklande och fuskanklagande lag? (by the way...jag gillar inte Italienska landslaget, om det inte framgått. Om jag fått bestämma skulle varken Italien eller Portugal få vara med pga brist på fotbollsmoral. För Italiens del fick jag nog av dem efter att de anklagat Sverige och Danmark i EM 2004 för att resultatet 2-2 var uppgjort-trots att 2-2-målet gjordes i 93:e minuten...)
Efter att ha sett grupp A, B och C, och inte ha allt för stora förhoppningar från grupp D har jag hittat min segrare. Eller snarare-mina två...har svårt att bestämma mig för om jag ska sätta mina pengar på Tyskland eller Holland men det lutar tametusan åt Holland. Eller-givetvis vinner Sverige hela tjottaballongen!!! Men om de inte skulle göra det blir det Holland eller Tyskland!!!
På samma sätt är det dött lopp i "Det snyggaste Målet so far" mellan Den Tyska polackens andra mål igår och Snejders idag...
 
I den andra tävlingen är segraren given. Jag är en fotbollstjej som gillar chokladpudding -näst efter Le Magnifique-pudding-och (ja, man får tycka nån är snygg fast det är fotbollen man tittar för att titta på) är ju totally Florent Malouda! Kolla in den franska lilla sockerbiten om du får en chans.

Till sist ytterligare en tjejkommentar: Jag som inte har koll på ligafotboll utan bara tittar på mästerskap har inte sett Ballack sen den förhatliga midsommardagen 2006. Döm om min förvåning när han var sådär krullhårig igår! Jag hade bestämt för mig att han bara var lite vågig....Detta EM:s stora frågetecken är således: Har Ballack slagit till på en permanent?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0