Och idag finns det tid...

men inte riktigt ett blogginlägg, men jag försöker ändå! Helgen summeras så fint här hos Skruttibang så mina ord blir överflödiga! Tack för en fantastisk dag, familjen Minimuffin! Det tal i form av en saga som jag skrivit och höll och S illustrerat blev mycket uppskattat! Tror jag det- det hade gått igenom en granskning av allsköns lingvister, lärare, copywritrar, entertainers och lite annat löst folk, med totalt uppskattningsvis sådär 1400 högskolepoäng.

Spanien vann EM. Låt mig citera mig själv 10/6:

"Efter att ha sett grupp A, B och C, och inte ha allt för stora förhoppningar från grupp D har jag hittat min segrare. Eller snarare-mina två...har svårt att bestämma mig för om jag ska sätta mina pengar på Tyskland eller Holland men det lutar tametusan åt Holland. Eller-givetvis vinner Sverige hela tjottaballongen!!! Men om de inte skulle göra det blir det Holland eller Tyskland!!!"

Hmmm...rätt många fel i den tippningen...inte sjutton kunde jag se att det var grupp D som var den riktiga dödens och att K hade helt rätt när hon kallade lagen i C för "lallarlagen"....=) Men tyskland var ju nära iallafall....då hade jag fått ett rätt. Tur att jag inte satte cash på det...men Spanien hade aldrig varit med på min bong, aldrig nånsin, men det var kul att de vann.
På tal om bongar så hade vi minsann 6 rätt på travet i lördags!!! Tjohoo!!!   Utdelningen var 14 spänn, totalt vann vi 28...tusan också att vi måste dela dem med Magnifiques farsa, vi kommer ju aldrig att bli rika på det här.

Till slut ett upprop, en protest!! Mot FRA-lagen? nänä....Mot våldet? Äh....Mot nedskräpningen? Nope.  ROPEN SKALLA, ILVA ÅT ALLA!!!  ( ILVA är ett danskt IKEA-wannabevaruhus som tyvärr bara finns i Malmö i detta land....såååå myyyyycket roliga saker!!) 


Jag blev huvudstupa förälskad i lampan Loch Ness, som snart är på väg hit per post då den var slut i butiken! Är den inte ljuvlig??? OCH-råkade vara på rea! Ibland är livet fint!


Loch ness

Kommentarer
Postat av: Kattis

lallarlagen som sagt, du vet vart du läste det först..

2008-06-30 @ 23:12:11
URL: http://minandra.blogg.se/
Postat av: Skruttis

ILVA. Ikea wannabe? Nähä du, tror inte ens de vill bli förknippade med sådana lösa affärer. De är ju mycket fiiiiiinare fniss. Puss!

2008-07-16 @ 23:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0