Midsommar, det finns dagar då man vill vara turk II, sex, Ryssland

...i den ordningen: Jag är glad och tacksam att min midsommar, år efter år är precis som jag vill ha den: alla vänner, sill och äcklig nubbe, fotboll och lekar, Z:s grill och barbq-sås, tårtan och jordgubbar och sopigt väder som man kan gnälla på! Så jäkla svenskt och så underbart! Framåt natten fick vi dessutom se damn good fotboll och ja...jag hejade på Tyrki- de hade förtjänat att vinna efter insatsen senast och HUR vann de nu? Makalöst! Det finns två dagar då man velat vara turk. Finns det fler??

Midsommardag var Sex and the city-premiärdag och efter tuppluren satte jag på mig guldpumpsen, lilla guld-kuvertvästkan och accessoarerna och for in till stan för att gå på bio med V. Salongen var fullsatt. Filmen varade i två och en halv timme! Jag grät i två. Hade helt amatörmässigt glömt näsdukar, så jag fick torka mig på klänningen. Filmen var Bra! Mycket bra och mycket SATC!

Läser i skitpressen att filmen fått många negativa reaktioner. Jag kan bara le åt att en film om en grupp starka kvinnor med fantastiska personligheter kan göra så många så rädda, fula och arga: SATC-tjejerna och vi som gillar dem får i diverse forum där Folkes åsikter kan ventileras, heta horor, slampor, nazistfeminister och bimbos ( helst i samma inlägg) av fega män som blir skräckslagna av att se den mäktiga kraften i kvinnlig vänskap betyda mer än storleken på deras snoppar. Vänskap, skönhet  OCH intilligens, makt, pengar OCH självständighet- jag förstår att vissa män krampaktigt måste väsa ur sig orden "jävla hora" till försvar. Du mes till man som måste ta till din hela vokabulär ( betyder ungefär ordförråd....) av fula ord för att försöka trycka ner starka kvinnor dit du vill kunna ha oss för att hantera oss- Hulken går snart på bio. Det kanske är en film du förstår?

Och igår....ja....nej... jag ville inte vara ryss, för de är ju så förbannat fula! Men herregudochjesusihimmelen vilken fotboll! Var kom de ifrån? Vad går de på? Hur gör de? Fattar de inte att det var Holland de mötte, Holland som gick ur gruppen med 9-1 i målskillnad?

Mitt Holland-Tyskland i final-tips har spruckit och fotbollsvärlden är så unpredicteble just nu så jag vet inte vad jag ska gissa istället. Inte Turkiet väl? Inte Ryssland va? In Shallah.

Kommentarer
Postat av: Nita

Jag hejar och tror på Ryssland. Johorå, jag såg lite av matchen - men framförallt såg jag Sedan i publiken och det var gott =) Det var ett tecken =)



Nu kan du länka till den andra bloggen viss du vil.



Klem!

2008-06-24 @ 11:51:50
Postat av: Nita igen

hvis ska det stå - hvis du vil =)

försökte mig på lite norsk...

2008-06-24 @ 11:52:46
Postat av: Nita

Solly, såg inte länken =)



Sinedin Sedan, eller vad i hela friden han nu heter, jag såg honom i publiken och då vann ryssarna - alltså vinner ryssarna alltihop! Helt logiskt =) Förövrigt så vann ju ryssarna hockey-VM nyss, så varför inte vinna fotbolls-EM också? De spelar snygg, juste och rolig fotboll - så heja!



Men...vad vet jag. Får jag ens tycka ngt i fotbollssammanhang? =/ Heja Sinedin! =)



Jag har min andra semesterdag...trååååk.

2008-06-24 @ 13:32:32
Postat av: Nita

Shit, mellovinsten hade jag glömt (förträngt)...ja nu blev jag lite osäker. Kanske har de vunnit tillräckligt. Hm..."Impassiball" är det dock inte- att de vinner alltså.

2008-06-24 @ 14:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0