Summan av en vecka...

i sammandrag: 

- www.gemigsemesterförfan.nu är veckans hetaste webbplats om den funnits. Fem dagar kvar...
-Jesper Odelberg på Björnstugan fick en 7:a på en tiogradig skala i onsdags. Minus för att rullstolsskämten är mycket roliga men inte hur länge som helst, samt att det ibland var svårt att höra. Det kan ju han inte hjälpa men jag tror han skulle ha blivit förbannad om han fått högre betyg för att det är synd om honom. Bäst var dock ändå hans bitande självironi- som när han förbannade sig själv över att ha ett one night stand med en tjej som bodde på tredje våningen, utan hiss, och assistenterna var lediga när han ville smita därifrån dagen efter...ringde mamma för att få hjälp att smita.

-Sidekicken Zinat Pirzadeh får en 6:a på skalan- "så här upplevde jag Sverige"-skämten är kul, men människan är för hysterisk.

-Veckans kändisspotting: Sprang in i Tomas di Leva som checkade in på Clarion samtidigt som Zinat...de kom dessutom ur samma bil. Med ett barn. Jag håller tummarna för att det inte är deras gemensamma- toooo much.  

-Veckans diskussion: Dålig säkerhet på Liseberg!
Om man räknar att det tar fem minuter att få på folk, åka några varv och få av dem igen går Rainbow igång cirka 20 gånger i timmen. Om Liseberg i snitt har öppet 8 h/ dag under en säsong, och säsongen varar i fyra månader, dvs 16 veckor, dvs 112 dagar blir det 896 öppna timmar. På en säsong skulle då Rainbow göra 17920 åkturer, och den har funnit i 25 år, vilket betyder cirka 448000 åkturer. Nummer 448001 slutade i en olycka. Säkerheten på Liseberg är dålig. My ass.

-Veckans skottpengar: Anders Eklund. Jag har sagt det förut och jag säger det igen- den slemmiga fetthögen får det att krypa i kroppen på mig. Jag är inte stolt över det, men funderar på om det verkligen är så jävla illa med dödsstraff trots allt. Vem, som är worthy, skulle förlora på det?

-Dagens jag-har-jävligt-tråkigt-på-jobbet-fundering: Istället för att uppmuntra invandrare att byta namn för att få jobb, så kan alla vi som inte accepterar tingens ordning byta namn för att ställa till det för arbetsgivarna genom att blatta till svenska efternamn och heta dessa. SCB:s fantastiska söktjänst för namnstatistik ger vid handen att 6 personer redan börjat genom att heta Ali-son ( fast utan bindestreck då, men så att ni fattar). Efter en brainstorming vid middagsbordet får ni nu några förslag på vad man kan heta om man vill vara solidarisk: Zlatanson ( min favvo), Achmedson, Clintonson, Husseinberg, binLadinson, Bushberg, Pungson, Jongson....take it away!

Kommentarer
Postat av: Skruttis

Jag byter genast till Zlatansson!! Puss

2008-07-21 @ 21:01:30
Postat av: Pionhed

Jag vill heta Badaåketaikonson!



Förövrigt har jag påpekat pin-up-bilderna som finns på min arbetsplats men utan gensvar. Men nu fick jag inspiration/mod/vilja för att ta upp det igen. Tack!

2008-08-11 @ 13:54:37
URL: http://pionhed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0