Jaha, då är jag fry också

och för er som inte kunde vara med kommer här the short version:

Bröllop och giftning och hela den grejen har aldrig riktigt lockat mig. När jag träffade Le Magnifique bestämde vi oss för att leva ihop och det är det beslutet som gäller för mig. Men juridiken och lite andra faktorer säger att det beslutet inte är good enough och således, när vi diskuterat saken och Magnifique frågade om vi kanske inte skulle gifta oss i allafall så svarade jag; okej, det är kanske lika bra....
Eftersom vi inte ville ha någon stor tillställning bjöd vi in till födelsedagsgrillfest, bekräftade för dem som listat ut att det var på gång, fixade ringarna och ringde till Grill-Britt, som är granne och borgerlig vigselförättare här i bygden. I fredags kom kalasgästerna hit. När vi ätit snittar hade Grill-Britt kommit incyklande och jag tog de blommor från trädgården som jag helt finurligt ställt i en blomvas men nu använde som brudbukett och så drog det igång. Grill-Britt sa några väl valda, barnen som blev ganska överrumplade hade fått uppgiften att hålla koll på ringarna och överlämna dem till oss och sen hade Le Magnifique och jag bestämt att vi skulle sjunga en varsin fram-till-då-hemlig sång för varandra. Han fick börja och jag fick höra honom framföra "The Power of Love" av Frankie goes to Hollywood (tror jag) vilket givetvis var oändligt vackert. Sen sjöng jag Åsa Jinders "Av längtan till dig" som jag nästan övat ihjäl. Det var mycket nervöst.
Sen var det slut och vi var gifta och kunde slappna av, äta grillspett och umgås med våra vänner och fira födelsedag och dricka champagne och leva lyckliga i tusen år!

Kommentarer
Postat av: Mariah

Grattis!

Det var väl nästan på tiden :)

2008-08-18 @ 21:14:47
URL: http://norrlandstrollet.blogg.se/
Postat av: Jessica Pi

Stort grattis!

2008-08-19 @ 11:00:40
Postat av: Tove

Ha ha, det var inte illa.

GRATTIS! / Tove

2008-08-19 @ 21:08:07
Postat av: Gudrun

Grattis!



Roligt att höra att ni gift er! :-)

2008-08-20 @ 11:52:59
Postat av: Kattis

Nu grät jag en skvätt igen. Såg och lyssnade på Kalles inspelning och förbannade danmarksresor och så förbannade jag er lite också för att det var en så dum dag :) Men glädjen är så stor! så när vi ses nästa gång så kommer grattiset live, tills dess här i cyberspace.

2008-08-20 @ 21:46:06
URL: http://minandra.blogg.se/
Postat av: Kattis

Tårar av glädje är bra tårar. Vi har full förståelse för det mesta! Kalle filmade er med den lilla kameran. Inte det bästa men helt ok. och om man verkligen trycker den mot örat så hör man era sånger, det var då jag grät... oh well. vi tar det när vi ses nästa gång.

2008-08-20 @ 23:20:14
URL: http://minandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0