ytterligare en dialog med ett barn

Om jag får egna barn kanske jag måste låsas in med dem eftersom jag nog kommer att bli outhärdlig. Om detta ber jag om ursäkt i förväg. Men barn är jäkla kul varelser, och jag har bara ett i min närhet till vardags så det blir hennes fantastiska citat som publiceras.

Vid middagsbordet idag frågade S om jag pratat med minimuffinsen Marley idag. Jag frågade om hon tyckte vi skulle köpa en baby till oss och dialogen som följer låter såhär:
S: Men man KÖPER inte barn, man GÖR dem!
M: Hur då?
S: Men åh, vad ofräscht att prata om det nu, jag äter!!

Lite senare berättar hon såhär:
S: jo Marleys pappa tog sin snopp och stoppade den här ( visar)  på mamman
M: vad heter det?
S: Murvel. Men då iallafall, så simmade han dit och så växte han inne i sin mammas mage och sen kom han ut samma väg.
M: Okej, men VAD var det som simmade?
S: Det var som en simtävling kan man säga. Den som var snabbast vann. Det blev Marley.
M: Men hur kunde han ha lärt sig simma innan han föddes?
S: Det var inte hela han, det var som en grej. Och alla kunde simma.
M: Hur många var de som simmade?
S: Ja, en tolv tretton barn sådär.

LOL Med tanke på hur Marleys mamma såg ut med EN Marley i magen vill jag inte ens tänka mig henne med en tolv tretton barn simmandes runt där.
Så går den till, befruktningen. Frågor på det?


Kommentarer
Postat av: Skruttis

Haj moster! Inatt har jag busat med mamma *tihi*. Vaknat varannan timme och däremellan låtit som allt mellan en åsna och en skördetröska. Idag är hon trött och lite sur, bäst jag håller mig i skinnet *ler*. Mmmm, jag tar ditt tips på allvar. Sätter hon på projektorn så hoppar jag ut genom fönstret och gömmer mig bak skorstenen. Kanske kan vi ändå se en liten film när du kommer? Det är rätt mysigt att ligga i sängen med en godispåse och se storbilds variant. Puss Skruttis

2008-04-16 @ 09:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0