Pokerchamp och the Big Five

Taramtaramtaraaaaaam!!! 

                   J.F                J.W                  J.K               M.J                 A.M

20/2         700               300                  0                   0                       X

12/3          0                   200                  0                 600                    X     

26/3         600                 X                   200                0                       X
19/4          0                     0                  700                0                     300
23/4          0                 200                  X                  600                  0               

Tot:          1300               700               900              1200                300

Ja, siffrorna ovan talar väl sitt tydliga språk- MOI är kvällens pokerchamp!!
J.F kom, dunkade in 200 och gick hem en sådär 40 minuter senare. A.M fick vara med och leka en halvtimme till, men sen fick det vara färdiglekt, han fick gå och till slut knäckte jag J.W i heads up med en färg. Så ska det se ut!!

Dagens + och - har det gått lite sämre med:

+ för 25 minuters rask promme till jobbet när bussen kapsejsade
+för nyttigt pålägg på mackan till förmiddagsfika
-för kebab med bröd till middag
-för en lakrisal-rulle
 -för en cider på after wöörken (men vad gör man?)
Summa: - 1. Inte så bra!

Igår fick jag ju för mig att jag skulle röka lite. Har man fått en fix idé så är det lika bra att fixa den annars ligger den bara och gnager i huvudet på mig och blir ännu fixare! Därför gick jag ut och köpte en cig för en femma av en man på gatan. Tog fyra bloss. Blev snurrig i huvudet och äcklig i munnen. Fimpade, tvättade händerna och köpte en lakrisal för att inte vara så äcklig i munnen mer. Skönt att ha det gjort och skönt att det inte var mumsigt! 

Till slut: det som gör vårt liv till det livet vi vill leva är The Big Five: Kärleken, Jobbet, Hälsan, Familjen och Vännerna! (visst var det så vi filosoferade? eller var det Hemmet + Folk runt omkring, som i familj OCH vänner? ) Frågan är om den ena faktorn alltid måste krångla för att det ska finnas en vilja i oss, något att jobba för, något att uppnå? Så att man, precis när man hittat Drömjobbet blir Sjuk, eller precis när man hittat Kärleken så händer det någon med någon i ens familj. Som ett slags "gå inte där och bli bekväm"! Oavsett vilken kombination av alternativen ovan man vill gå på så är jag nu mycket, mycket nära en femavfem, och det är jag så otroligt tacksam över! Och ibland önskar man extra mycket att en och annan runt omkring en bara kan få slippa sträva ett tag! Strävpaus!!


Kommentarer
Postat av: Toria

Även hemmet var med på listan och familjenochvännerna var en. Och som sagt. Det går inte att ha femavfem för länge. Bara en månad tydligen. Men det går fler tåg, har jag hört...

Kommer nog lite tidigare, redan på måndag.
Pipp.

2008-04-24 @ 09:11:11
URL: http://victorioucity.webblogg.se
Postat av: Pionhed

Jäklar vad du skriver...det är bra, jag har tråkigt på jobbet! =)

Förövrigt, grattis till en Äckel-cigg! Det är så det smakar, skit! Kom ihåg det nu!

Förövrigt väntar jag på en repris på det gamla LS-inlägget om att det är i olyckan vi förenas eller något sådnat, att vi inte pratar med okända förren vi fastnar i hissen? Kommer du ihåg? Jag kommer bara ihåg att det var bra sagt, så varför inte säga det igen? =)

2008-04-25 @ 11:12:42
URL: http://pionhed.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0