Okej...

sådär tre år efter alla andra ger jag mig in i leken.  Jag har hittills hårdnackat vägrat både blogg och facebook men har nu alltså trillat dit. Anledningen är självklart: det finns så mycket att säga som ännu inte sagts, och eftersom jag är en ansvarsfull person vill jag ju dra mitt strå till den gamla stackaren och säga mitt.
Dessutom finns i min närhet en liten minimuffin som har en egen blogg http://skruttibang.blogg.se/ och då vill ju inte jag vara en sån där skruttig gammal moster som har noll koll på nya träääändääär!!

Och här är det jag idag har att säga: När blev det okej att använda verbet "lämna" helt fristående? Var det i samma veva som utröstningstv kom? I början vill jag påstå att någon var tvungen att "lämna Robinson-ön" eller iallafall "lämna Robinson", nu kommer man undan med att bara lämna, punkt. Dagens Metro hävdar t.ex att SuperSivan Malmqvist sagt "nån måste ju lämna" då hon blivit utröstad ur "Körslaget" eller vad det heter i tv. In my ass att Sivan sagt så, det tror jag inte en sekund på! "Vart ska du? Äh, jag tänkte åka och hämta"....mmm, visst. "Är du på stan? Ja, jag tänkte köpa"....Fult, fel, tönt! Gör om, gör rätt, som en stor tänkare i min närhet skulle sagt!
Eller? Är det inte fult? Är det bara nytt? Är det bara jag som reagerar? Har jag för lite vettigt att reflektera över?

Att jag sedan är en varm anhängare av att verba substantiv är en annan sak! Jisses, vilken nördig mening. Jag menar: Att Hava- som i att njuta sig ett hav. Att fickla-som i att lysa med ficklampa (snott av en femåring). Att teva-självklar. DET är poesi. Har ni fler?

För övrigt: alla träningsduktiga människor out there får gärna komma hem till oss och röja trädgård. Sex timmar i går fick mig att gå lite lätt snett och brett idag för att lura träningsvärken. Kostar Gratis!

Jaha, det där borde väl räknas som ett godkänt oskuldsinlägg?


Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Lycka till med bloggen!

2008-04-07 @ 21:11:18
URL: http://miljonresan.blogg.se
Postat av: Le Magnifique

Heja, heja älskling!

Visst är du lite sent ute med bloggandet, men du har hittat ett berömvärt ämne att ta upp.

Jag ska med spänning följa vad du hittar på att filosofera kring här, själv RASAR jag t.ex. över alla särskrivningar massa puckon på jobbet skriver i sina mail... :-)

Puss, puss!

2008-04-07 @ 23:17:14
Postat av: Torian

Oooooh, härligt att se dig! Overallisbrallis! Underbart.... apropå just overall såg jag en tjej i overall härom morgonen, då tänkte jag på dig!

Pipp!

2008-04-08 @ 08:58:55
Postat av: Toria igen

...jag undrar dock över blommorna i ovankanten... Var det en olycklig slum, eller har du kommit över icke-blomstertiden? Det är ju inte riktigt "blommönstrat" men inte alltför långt därifrån...

Man blir ju orolig ;-)

2008-04-08 @ 09:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0