Ett gott val eller ett gott val?

Om fyra dagar är det åtta månader sen jag slutade röka. Jag är otroligt stolt över att skriva det, och lika otroligt tacksam mot allt som bidrog till att forska fram den tablett som gjorde att jag lyckades och detta utan att vilja dö dö dö under tiden.
Det var förhållandevis väldigt lätt och men nu ska klaga över den enda negativa konsekvens det ledde till. Att inte få röka gjorde det lite synd om mig. ...jag åt inte för att jag inte fick röka utan för att jag var väldigt duktig och fick unna mig- det är åtta månader sen och jag får fortfarande "unna mig" att äta det jag vill, tydligen. Det jag vill äta är alltid fett.
På samma åtta månader har jag gått upp tio kilo. Idag sprängdes mina jeans ( de som jag köpte när de andra tagit slut, en efter en.....(ett efter ett?) en jeans eller ett jeans...ett tyg...ett par...?skitsamma, jag fa-a-att-ar)
Har utvecklat ett grymt sockerberoende och många fula vanor. "vardagsgodis" har blivit ett begrepp, "eftermiddagsgodis" och "kvällssugen"också. Nu ska vanorna i sin tur sprängas ( reclaim the garderob, goddammit) och då tror jag på detta- rulla dina smutsiga synder i offentlighetens ljus så kanske du läääär dig!

Därför: plus-saker och minus-saker ska skrivas upp. Här. Om jag äter två chokladkakor om dagen måste jag skylta med det offentligt, no more smussel. Och det handlar inte om att banta, späka mig, att inte få, utan det handlar om att välja rätt+ eller fel -. Att göra lagom ( så jävla svårt-jag hatar lagom)!! Idag är en bra dag så vi börjar idag:
+ inget godis
+20 minuter på löpbandet ( jag SPRANG hela tiden! Eller, joggade heter det kanske)
+10 minuter på crosstrainern
+ en sockerfri pepsi ( hamnar på plus för att jag brukar köpa vanlig om jag ska)
+bar 12 säckar pellets a 16 kilo från ByggMax lager in i bilen och från bilen till källaren. Det är som ett mini-gym att bo i hus!

Summa: 5 plus!! Nu ska jag gå och lägga mig för jag är så in i bängen sugen på att gå ner i köket och suga av chokladsåstuben!

För övrigt: Idag inträffade det mörkade datumet för Byalagets årsmöte, mer om det senare. Precis innan vi gick sa Le Magnifique "Är det nu man ska ta på sig sin skinnkeps"  

Kommentarer
Postat av: Toria

LOL åt skinnkepsen! Han är för rolig, din man!

Fint jobbat med plusen, och ett LOL och chokosåsavsugningen. Jag vet att du helst vill hoppa tresteg men ta ett steg i taget så går det nog bra. Och glöm inte att dricka vatten (jag hatar det... men det lär vara bra mot diverse sug). Å tydligen har forskarna rätt - gör man av med mer än man stoppar i sig så blir man sund och go' (läs - reclaimar garderoben).

Jag vet exakt hur man gör, men klarar inte alltid av det som du vet. Det här är mitt livs största projekt och jag har gjort det i tusentals år... Det är jävla trist i längden så jag hoppas jag är framme snart.

Pipp!

2008-04-22 @ 08:46:37
URL: http://victorioucity.webblogg.se
Postat av: Nita

Innebär detta att lördagspokersnackset måste försvinna?

2008-04-22 @ 15:50:17
Postat av: Zoran

En lista som jag så mycket jag kan lever efter.

Exempel på nyttigheter som gör dig smal och frisk.

+riktig vispgrädde
+smör
+kött
+standartmjölk, men helst gammeldags
+ost (absolut inte mager)
+ägg (massor)
+bacon (i vars fett man steker äggröran i)
+salami (helst tysk)
+LITE grönsaker

Exempel på onyttigheter som i förlägningen gör dig tjock och sjuk.

-ALLA lättprodukter
-ALLA lightprodukter
-nyckelhålsmärkt
-fibrerrikt
-potatis
-pasta
-ris
-bröd
-socker
-marmelader
-corn flakes
-musli
-bullar
-kakor
-godis
-halvfabrikat
-helfabrikat
-ALLA margariner
-allt som innehåller många E-nummer
-allt som innehåller natriumglutamat
-allt som innehåller vegetabiliskt härdat fett
-alla matoljor (förutom kallpressad olivolja och rapsolja, men absolut aldrig att steka i

=)

2008-04-25 @ 12:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0