Dagsens sanning

Dagsens sanning är i sanning ett skönt uttryck! En annan sanning är att jag idag fick en dag i gåva från Helvetet ( och ändå, på väg hem, nytränad och med foten på gasen och solbrillor på tänkte jag "shit, vilket fantastiskt liv jag har) och snart ska landa i bingen men innan dess tänkte jag dela med mig av tre dagens ( pannbiff med lök, varsågod! Nej fasen, det var nåt annat) :

Dagens låt: "Why dont you love me" med Lykke Li ( äntligen en låt i kategorin "nydumpad" som inte är smörig, mest bara förbannad)

Dagens barn: är inte sagt idag men fortfarande mycket smart. Vi tränar engelska med 8-åriga S. Jordgubbe-strawberry, check. Hallon-raspberry, check. Nu kommer en svår, säger jag. Björnbär! Svaret blir: Teddyberry!!! Briljant! 

Dagens dödssynd: Nej, jag har inte sett Star Wars-filmerna. Jag vet inte vem som är vem i Jönsson-ligan eller i Sunes sommar. Jag har inte sett några Bond-filmer. Och jag har INTE sett Sagan om ringen-triologin ( eller jo, jag såg lite. Sen somnade jag på bion....första och enda filmen jag någonsin somnat till. Den är ju ap-seg!!) Jag har inte sett Terminator. Jag har inte sett de flesta andra filmer du kan komma på. Jag tycker det är lite trist att titta på film. I snitt skulle jag tippa på att vi ser tre filmer om året ( och en av dem är alltid Kopps, sa sambon. Sant. )

Okej? Nu hoppar jag i säng innan kulorna börjar vina runt öronen.

Kommentarer
Postat av: Federer

Hejsan älskling!

Jag tycker det var bra men lite vågat att du tog upp ämnet om film på jobbet.
Rent psykologiskt är det intressant hur jäkla mycket energi folk lägger på filmer, tv-serier, fotbollsallsvenskan, hockeyslutspelet etc. När det blir för intensivt tycker jag det vittnar om ett tomt och torftigt liv, om jag nu får sätta mig på en väldigt hög häst...

Nej, nu ska jag hoppa i bingen, bums!
Puss

2008-04-14 @ 23:51:05
Postat av: Toria

Men du! Du har visst sett Starwars! :-) I utfälld bäddsoffa hos mig på Erik Rosenbergs tillsammans med Per och Kalle! Det var första gången jag såg dem också, dock inte sista för min del... :-)

I övrigt tycker jag att en Tradarmacka och en Rödspätta lätt ska vara med bland dina tre dagens ;-)

Och om björnbär inte redan heter Teddyberry så röstar jag för en ändring!

Amen!

P.S. Det är också extra härligt att du börjat blogga. Det är som att träffa dig litegrann varje dag. Pipp. D.S.

2008-04-15 @ 08:57:22
URL: http://victorioucity.webblogg.se
Postat av: Kattis

Åh äntligen en som jag! Film är ju botten, waste of time helt enkelt. Men jag har sett Sagan om Ringen! Kanske kan H och J se på film i sommar och vi dricka vin på balkongen?

Men om du någonsin saknar ett samtalsämne på en tillställning, säg att du inte gillar att se på film, så får alla andra något att prata om resten av kvällen. Inte så mycket ditt motstånd mot film, men alla filmer de har sett och kopplingar däremellan. Den har jag testat ett par gånger slår aldrig fel.

kram

2008-04-15 @ 09:24:15
URL: http://minandra.blogg.se
Postat av: Skruttis

Hej moster! Min mamma vill tipsa dig om 2 väldigt bra filmer. Grinchen och Leaving Las Vegas. Hon säger att om du ser dem så kanske du ändrar dig och blir film fetischist. Puss puss från minimuffin

2008-04-15 @ 18:35:43
Postat av: Pionhed

Haha...jag skrattade rätt länge åt overallisbrallis...att det sitter i än...
Men, det sjuka är att jag faktiskt kom att tänka på dig och overaller för inte alls länge sedan. Tror det var Let´s dance-finalen där någon hade en knallröd overall. Helt sjuk var den iallafall. Nästan lika sjukt som att kalla det för overall.

2008-04-16 @ 10:39:05
URL: http://pionhed.blogg.se
Postat av: Nita

Jag ääääälskar att kolla på film (som du vet), älskar att ge mig hän, analysera dem; analysera upplägg, skådisar, teknik, njuta dem, gråta till dem, skratta till dem. Så, jag har alltså ett tomt och torftligt liv (riktat till din sklinge där uppe)? Ja, så kan man ju också se på det. =)
Klem!

2008-04-18 @ 09:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0