Dagens betraktelser...

är två och den första lyder såhär: Jag läste en artikel i en skräptidning om "världens första gravida man". Nu visade det ju sig vara en man som fötts till kvinna, gjort ett halvdant könsbyte och behållit sin livmoder och lite annat smått och gott. Mannens kvinnliga partner kunde inte få barn, det kunde mannen, alltså blev han gravid.
Först vill jag ha detta sagt: bra föräldrar kan se ut hur fasen som helst. Tre lätt utvecklingsstörda albinohermafroditer som är ihop, älskar varandra och älskar sitt barn får gärna ha barn för min del. En del biologiska föräldrar av toktvivelaktig kvalitet får inte ha barn för min del. Om "mannen som är gravid" och hans fru fixar biffen så fine with me, alltså. MEN-frågan är ju: Kan man vara man-kvinna? Kan man äta kakan och ha den kvar? Är det så att mannen som är gravid anser att han är en man i en kvinnas kropp och vill genomgå en operation för att bli man men bara LITEGRAND....hur tänker läkaren som godkände ett semikönsbyte? Hur argumenterade kvinnan som nu är en gravid man för att få hormoner utskrivna? Det känns lite tvivelaktigt faktiskt. Som om jag skulle förstora ett bröst, för att testa lite.... Som att raka av sig hälften av håret och test-vara skinhead.... Som en hormonell arbetsträning, ett friår som man. Tveksamt. Gör det om du ska, men gör det ordentligt, Goddammit!

Dagens andra betraktelse handlar om fenomenet Björn Gustavsson. Åter igen- jag tycker han är skitkul! Jag skrattade högt och skrek efter mer under Mello som så många andra och jag är medveten om att det är ungefär lika PK att såga Björn som det är att tycka Kina är ett världsledande land på mänskliga rättigheter. MEN! Om man nu har språket som sitt vapen i världen, borde man inte anstränga sig en liten smula då för att hantera det? Fyra miljoner tittare, majoriteten skulle skratta om han släppte en fis i mikrofonen och så FEJKRIMMAR HAN!!??
"Carina, vi skulle få det bra ihop" rimmar INTE med "gör slut med Kristian Luuk"!!! "Hasch" rimmar INTE på "glass" "Hassan" rimmar inte på "Tarzan" , "sen" rimmar inte på "problem" och för övrigt: "du är restskatten från i fjol" är inte direkt en komplimang!
"Du är brödet man vill lägga kööörven i" är däremot en så in i bängen rolig textrad!

Till slut vill jag berätta om bonustjejen S, 8 år, som jag gärna drillar lite i svenska. Hennes pluralform för bonde lät: "bondar", men det var ju fel. Hon försökte med "bondare"  och lite annat tills hon träffsäkert kom på: "En bonde flera bondläppar!"

Nu retirerar Overallisbrallis för idag! Peace, framför allt till Marley Minimuffin som lärt sig göra peacetecken! Begåvat! Efter Moster?

Kommentarer
Postat av: Snubbelkungen

Bra betraktelse idag älskling!
Jag vet att du inte riktigt tål fejkrim, men ibland går det väl an, som i tårta och kråka ;-)

Björn är överreklamerad, han har haft sina 15 minuter nu... Det kanske jag får faan för att jag säger men med tanke på att han plagierade en del av det han gjorde under Mello, och dessutom upprepade sig under finalen så sticker jag ut hakan.

2008-04-08 @ 22:49:26
Postat av: Skruttis

Hej moster! Din lille minimuffin här *vinkar*. Vicken fin blogg du har gjort! Vem är Björn Gustavsson? Mamma säger att han gick i din klass... Är det också en minimuffin? Eller han kanske inte ens har egen säng och är därmed en micromuffin...? Mamma hälsar och säger att hon längtar tills du kommer hit. Puss puss från Marley

2008-04-09 @ 16:15:23
Postat av: Torian

Ja, det där med fejkrim... Är det bara godkänt i rap eller? :-) Björn kommer dock undan med det mesta, trots fejkrim. De var ju ändå roliga och det funkar för mig. Det kunde trots allt varit värre. Som vi alla vet så rimmar trots allt häst på bäst, men det blir inte alltid så bra i allafall :-)

Nu ska jag äta en kycklingburgare och sedan ska jag bjuda en CISV:are på varm choklad. Dott.

Pipp! Å kom hit snart.

2008-04-10 @ 18:37:55
URL: http://victorioucity.webblogg.se
Postat av: Anonym

Det rimmar på skånska?

2008-04-18 @ 12:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0