Avbön!

En gång i tiden sa jag att pojkar, födda sent på året, blev lite senare i utvecklingen och alltså lite mer okunniga än sina klasskamrater. Jag vill härmed göra avbön för det uttalandet. Pojkar utvecklas generellt senare än flickor, på de flesta områden. Pojkar födda i december är generellt ett år senare än sina polare i klassen födda i januari. Detta tror jag fortfarande på. MEN eftersom dessa två påståenden är generella OCH jag i dem inte tagit hänsyn alls till den sociala miljön, vill jag INTE stå för uttalandet att pojkar födda sent på året är dummare än andra. Peace.

En människa har rövat bort och dödat en 10-årig flicka. Jag kan inte ens föreställa mig hur de anhöriga har det. Under någon sekund blir jag rädd för mig själv och mina tankar om hämnd- i den sekunden är jag lika liten som den som dödat henne.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0