Reklam för Telenor
Har en Nokia som jag för ett år sen eller så köpte via Telenor. Största anledningen till att det blev just den var att den hade radio, och jag använder den istället för en separat mp3.
Nu har det blivit glapp i kontakten mellan telefon och headset= det man lyssnar på börjar plötsligt läcka och hörs över hela bussen och lurarna blir useless. Grattis till mig. Detta har hänt:
1. Lämnade in telefonen på Telenor Stores.
2. Fick tillbaka telefonen efter tre veckor. Resultat: telefonen var tömd på all inlagd info ( nej, jag hade inte gjort backup- de skulle ju laga glappet till lurarna, för fan). Glappet kvarstod.
3. Ringde Telenor som tyckte jag skulle lämna in telefonen igen. Jag krävde att få telefonnumret till verkstaden vilket inte gick eftersom " de inte har telefon".
4. Hittade verkstaden på eniro, ringde dit, blev omkopplad till Telenor kundtjänst, som tyckte jag skulle lämna in telefonen igen
5. Lämnade in telefonen på Telenor Stores.
6. Fick tillbaka telefonen efter fyra veckor. Resultat: glappet kvarstod
7. Ringde Telenor och krävde en ny telefon. Människan jag pratade med tyckte jag skulle lämna in telefonen igen. Jag frågade om hon trodde att deras verkstad skulle lyckas fixa problemet då. Det trodde hon för de var mycket proffsiga. Hon föreslog att jag skulle ringa verkstaden. Jag berättade om punkt 4, ovan. Hon sa att om de misslyckades tre gånger skulle jag kanske få en ny telefon. Jag frågade om vi av den anledningen skulle hålla på och skicka telefonen fram och tillbaka, för de måste ju inse vid det här laget att de inte behärskar laga telefonen. Hon såg på sin skärm att jag hade köpt min telefon via internetbutiken, så det var de som skulle svara på alla mina frågor. Jag frågade om hon trodde att de skulle kunna laga telefonen. Det visste hon inte. Jag fick ett telefonnummer, och frågade om de hade öppet nu. Det visste hon inte.
8. Ringde telefonnumret som skulle gå till internetbutiken. Det var ett betalnummer för 15.60/minut. La på.
9. Hittade rätt telefonnummer, ringde dit. Hamnade i en växel som informerade mig om att internetbutikens öppettider var måndag från 09.00 till.......
10. Samtalet bröts
Tips någon?
Nu har det blivit glapp i kontakten mellan telefon och headset= det man lyssnar på börjar plötsligt läcka och hörs över hela bussen och lurarna blir useless. Grattis till mig. Detta har hänt:
1. Lämnade in telefonen på Telenor Stores.
2. Fick tillbaka telefonen efter tre veckor. Resultat: telefonen var tömd på all inlagd info ( nej, jag hade inte gjort backup- de skulle ju laga glappet till lurarna, för fan). Glappet kvarstod.
3. Ringde Telenor som tyckte jag skulle lämna in telefonen igen. Jag krävde att få telefonnumret till verkstaden vilket inte gick eftersom " de inte har telefon".
4. Hittade verkstaden på eniro, ringde dit, blev omkopplad till Telenor kundtjänst, som tyckte jag skulle lämna in telefonen igen
5. Lämnade in telefonen på Telenor Stores.
6. Fick tillbaka telefonen efter fyra veckor. Resultat: glappet kvarstod
7. Ringde Telenor och krävde en ny telefon. Människan jag pratade med tyckte jag skulle lämna in telefonen igen. Jag frågade om hon trodde att deras verkstad skulle lyckas fixa problemet då. Det trodde hon för de var mycket proffsiga. Hon föreslog att jag skulle ringa verkstaden. Jag berättade om punkt 4, ovan. Hon sa att om de misslyckades tre gånger skulle jag kanske få en ny telefon. Jag frågade om vi av den anledningen skulle hålla på och skicka telefonen fram och tillbaka, för de måste ju inse vid det här laget att de inte behärskar laga telefonen. Hon såg på sin skärm att jag hade köpt min telefon via internetbutiken, så det var de som skulle svara på alla mina frågor. Jag frågade om hon trodde att de skulle kunna laga telefonen. Det visste hon inte. Jag fick ett telefonnummer, och frågade om de hade öppet nu. Det visste hon inte.
8. Ringde telefonnumret som skulle gå till internetbutiken. Det var ett betalnummer för 15.60/minut. La på.
9. Hittade rätt telefonnummer, ringde dit. Hamnade i en växel som informerade mig om att internetbutikens öppettider var måndag från 09.00 till.......
10. Samtalet bröts
Tips någon?
Kommentarer
Postat av: Toria
Snacka med Daniel - han har ju ganska nyligen gått igenom detsamma med Telia... det tog 4 nya telefoner innan det inte funkade och han köpte ny!
Postat av: Marie
Köp en I-phone vetja ;).
Trackback